بحران آب یکصدمین ایستگاه قراردادهای برون دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

با انعقاد قرارداد معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با شرکت آب و فاضلاب مشهد تعداد قراردادهای برون دانشگاهی این دانشگاه به 100 عدد رسید. 

به گزارش ایسکانیوز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اعلام این خبر گفت: با توجه به بحران آب موجود و ضرورت بهبود مدیریت منابع آب و شناسایی پتانسیل‌های جدید بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود قرارداد برون دانشگاهی با عنوان مطالعه "بررسی و تحلیل گسل‌های مؤثر بر کمیت و کیفیت چاه‌های آب شرب مشهد خصوصا در مناطق شمال غرب دشت مشهد" را با شرکت آب و فاضلاب مشهد منعقد کرد.

دکتر صاحبعلی منافی با اشاره به سیاست‌ها و اولویت‌های علمی و فناوری کشور در شورای عالی عتف (شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) افزود: پس از محیط‌زیست، بهینه‌سازی و مدیریت در زمینه آب، دومین اولویت پژوهش و فناوری کشور در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی است و در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گام‌های بلندی را از طریق اساتید و پژوهشگران خود برداشته است.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به بحران آب، بهینه‌سازی مصرف و مدیریت تقاضای آب، افزایش بهره‌وری از منابع آب در کلیه بخش‌ها، حفاظت و بهره‌وری بهینه کمی و کیفی از منابع آب سطحی و زیرزمینی، مدیریت اقتصادی و اجتماعی آب، توسعه و ارتقای فناوری‌های مرتبط با استفاده بهینه از منابع آب نامتعارف، بومی‌سازی دانش فنی، توسعه و اصلاح شبکه‌های توزیع آب و تولید و توسعه فناوری مرتبط با مدیریت منابع و مصارف آب از مهم‌ترین شاخص‌های این بحران است که در قرارداد مذکور دیده ‌شده است.

منافی مبلغ این قرارداد را 580 میلیون ریال ذکرکرد و گفت: تقویت ارتباط با صنعت و دانشگاه تنها راه ورود به نسل سوم یعنی دانشگاه‌های کارآفرین است.

دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با امضای 100 قرارداد برون دانشگاهی رتبه اول در بین واحدهای دانشگاهی استان را دارد و در کشور نیز به‌عنوان دانشگاهی پژوهش محور مطرح است.

کد خبر: 875810

وب گردی

وب گردی