صدقه جاریه‌ باغچه بان زمینه حیات اجتماعی بسیاری از ناشنوایان  را فراهم کرده است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت:بنایی که مرحوم «باغچه بان» در آموزش و پرورش ناشنوایان گذاشته است، صدقه جاریه‌ای است که زمینه حیات اجتماعی بسیاری از افراد ناشنوا را فراهم کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، به مناسبت پنجاه و سومین سالروز درگذشت اولین معلم سکوت، «میرزا جبار باغچه بان»، مراسم بزرگداشتی در مدرسه باغچه بان 2 منطقه 4 تهران برگزار شد.

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این مراسم، اظهار داشت: مرحوم باغچه بان ابتدا به صورت پنهانی چند کودک ناشنوا را آموزش داد و در آن زمان برخی افراد معتقد بودند که او موفق به آموزش به ناشنوایان نمی‌شود، اما موفقیت او زمینه آموزش و پرورش مطلوب همه کودکان ناشنوا را فراهم ساخت.

وی افزود: بنایی که مرحوم باغچه بان گذاشته است، صدقه جاریه‌ای است که زمینه حیات اجتماعی بسیاری از افراد ناشنوا را فراهم کرده است.

قدمی اضافه کرد: در زمانی که افراد عادی نمی‌توانستند به خوبی تحصیل کنند، مرحوم باغچه بان با خستگی ناپذیری، دوراندیشی و خلاقیت، توانست خدمات بزرگی به نظام تعلیم و تربیت کشور ارائه کند و برای کاری که او کرد، نمی توان قیمتی گذاشت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در این سازمان روش اشاره را به صورت رسمی ابلاغ کرده ایم و روش لب خوانی هم در کنار آن تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه در مسیر آموزش نباید از کمبودها بترسیم، ادامه داد: مرحوم باغچه بان حدود 90 سال پیش، تربیت معلمی را برای آموزش روش خود، راه اندازی کرد و 50 نفر را برای تدریس به ناشنوایان آموزش داد.
706

کد خبر: 875819

وب گردی

وب گردی