ارائه سهمیه خاص برای کنکوری های مناطق زلزله زده

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش از پیشنهاد ارائه سهمیه خاص برای کنکوری های مناطق زلزله زده در آزمون سراسری 97 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین توکلی گفت: برای مناطق زلزله زده در گذشته سهمیه ای در کنکور تعیین می شد و بر همین اساس فردا (یکشنبه) جلسه ای در شورای سازمان سنجش آموزش برای تعیین میزان این سهمیه برگزار خواهد شد.

وی گفت: البته این میزان سهمیه باید بر حسب مورد یا در شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا در شورای گسترش دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت نام در آزمون سراسری ۹۷ از روز یکشنبه یکم بهمن ماه ۹۶ آغاز می شود و تا روز یکشنبه ۸ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: آزمون سراسری 97 در روزهای پنجشنبه ۷ تیر و جمعه ۸ تیر ماه ۹۷ برگزار می شود.

احتمال تمدید فرصت ثبت نام آزمون دکتری با مناطق زلزله زده

توکلی با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ از روز چهارشنبه اول آذر ۹۶ آغاز شده است و مهلت ثبت نام تا ۷ آذر ماه ادامه دارد، گفت: سعی خواهیم کرد تا تسهیلاتی برای تمدید زمان ثبت نام مناطق زلزله زده ارایه دهیم.

وی تصریح کرد: هدف اصلی سازمان سنجش آموزش فراهم ساختن زمینه و شرایط ثبت نام برای تمامی کنکوری ها است.

وی اظهار کرد: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ برای پذیرش دانشجو در ۷ گروه و ۲۴۶ کدرشته امتحانی روز جمعه ۴ اسفند ماه ۹۶ در حوزه های امتحانی مربوط در یک نوبت برگزار می شود.

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

کد خبر: 875824

وب گردی

وب گردی