عملیات اجرایی طرح توسعه حرم مطهرحضرت علی(ع) مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س)

مدیر طرح توسعه حرم مطهر علوی از فعال شدن مجدد عملیات اجرای احداث صحن و شبستان حضرت زهرا(س) پس از وقفه یک ماهه به دلیل خدمات رسانی به زائرین اربعین خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان،حامد امیری درباره آغاز دوباره عملیات طرح توسعه حرم مطهر علوی، گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) با همت کارگران، مهندسان، استادکاران و پیمانکاران ایرانی پس از وقفه یک ماهه دوباره آغاز شد.

وی درباره علت توقف عملیات اجرایی گفت: صحن حضرت زهرا(س) که بزرگترین طرح عمرانی – مذهبی در حال احداث جهان اسلام به‌شمار می‌رود، از 5 ماه صفر پذیرای خیل زائران ایام اربعین حسینی بود لذا جهت رفاه حال محبان اهل بیت علیهم السلام، فضای پروژه برای اسکان و بیتوته در اختیار زوار قرار گرفت.

مدیر پروژه صحن و شبستان حضرت زهرا (س) اظهار کرد: با توجه به تعهد ستاد بازسازی عتبات عالیات برای تکمیل فضای زیارتی طرح تا پایان امسال و اتمام کل پروژه در نیمه نخست سال آینده، عوامل اجرایی با قوت و تلاش مضاعف مشغول فعالیت هستند تا زمان از دست رفته را جبران کنند.

وی افزود: صحن و شبستان حضرت زهرا (س) 220 هزار متر مربع زیربنا دارد که با توجه به در اختیار گذاشتن حدود 80 درصد از فضای طرح برای بیتوته زائران، این محل تبدیل به بزرگترین مکان متمرکز اسکان زائران اربعین در عراق شد.

وی تصریح کرد: با همت هیات‌های مذهبی و موکب‌های مستقر در صحن، روزانه پذیرای 60 هزار زائر بودیم.

امیری درباره آخرین وضعیت پیشرفت طرح گفت: همانطور که زائران اربعین مشاهده کرده بودن، کار ساخت سازه‌ها و سفت‌کاری کل طرح به اتمام رسیده و هم‌اکنون در طبقات همکف و مثبت یک، مراحل پایانی نماکاری و زیباسازی در حال اجراست.
706

کد خبر: 875902

وب گردی

وب گردی