شمال آفریقا بازار جدید محصولات پتروشیمی ایران/ تایلند به جمع مشتریان پتروشیمی ایران پیوست

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان با اشاره به تحقق برنامه های تولید در این مجتمع پتروشیمی با وجود تامین خوراک از عسلویه، از کشورهای مصر و تونس در شمال آفریقا و تایلند به عنوان مشتریان محصولات پتروشیمی تندگویان نام برد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی، حسن تقوی گنجی درباره آخرین وضعیت تولید در پتروشیمی شهید تندگویان، گفت: بعد از حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا باید انرژی بیشتری برای تهیه خوراک پارازایلین صرف شود به طوری که 5 شرکت پتروشیمی (با احتساب پتروشیمی تندگویان) باید همکاری کنند تا خوراک تامین شود.


مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان، افزود: این شرکت‌ها شامل پتروشیمی نوری که تولید کننده خوراک است، شرکت تجارت صنعت هلدینگ، شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی که مسئولیت پهلودهی کشتی‌ها را بر عهده دارد و پتروشیمی بندر امام که از مخازن، پمپها و خط لوله را برای انتقال خوراک به پتروشیمی تندگویان را در اختیار قرار داده است.

او با اشاره به افزایش هزینه تامین خوراک از عسلویه، تصریح کرد: انتقال خوراک از عسلویه به ماهشهر هزینه بر بوده که پیش بینی می شود با بهره برداری از طرح پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا امکان تامین خوراک با هزینه کمتر برای پتروشیمی تندگویان فراهم شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مجموع در هفت ماه نخست امسال حدود 93 تا 94 درصد برنامه های تولید در پتروشیمی تندگویان محقق شد، افزود: در شرایط فعلی ظرفیت پتروشیمی تندگویان حدود 1.5 میلیون تن است که محصول نهایی حدود 800 هزار تن بوده یعنی 700 هزار تن محصولات بین واحدی تولید می‌شود و تقریبا حدود 600 هزار تن محصول نهایی تولید شده است.

تقوی گنجی با یادآوری اینکه تقریبا 80 تا 85 درصد تولیدی پتروشیمی تندگویان برای تامین نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی در داخل کشور عرضه می شود، تاکید کرد: هم اکنون در حوزه تولید پت دو گرید باتل و نساجی عرضه می شود که عرضه و تقاضای این دو محصول پلیمری که هر دو فصلی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان با بیان اینکه در حال حاضر عمده صادرات به کشورهای اطراف شامل عراق، آسیای میانه، افغانستان و هند انجام می شود، بیان کرد: با این وجود در راستای سیاست متنوع سازی سبد صادرات محصولات پتروشیمی در قالب قراردادهای تک محموله، محصولاتی به کشورهایی همچون مصر و تونس در شمال آفریقا و بعضی کشورهای جنوب شرق آسیا همچون تایلند صادر می‌شود.

402

کد خبر: 875938

وب گردی

وب گردی