بسیج هم‌اکنون با اقتدار و سربلندی در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد

رئیس سازمان بهزیستی کشور بسیج را یک نهاد مقتدر در عرصه‌های مختلف دانست و از ساخت هزاران منزل مددجویان زلزله زده کرمانشاه توسط این نهاد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، انوشیروان محسنی بند پی امروز شنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه ساخت ۱۲۰۰ منزل مددجویان بهزیستی توسط سپاه، با اشاره به سالروز تاسیس بسیج مستضعفان گفت: بسیج پس از رحلت حضرت امام (ره) هم با رهبری داعیانه مقام معظم رهبری با همان اقتدار و قدرت و سربلندی به وظایف خود در ابعاد مختلف پرداخته است.

وی افزود: امروز بسیج به یک درخت تنومندی تبدیل شده است که شاخصه های آن در عرصه علمی و فناوری، جهاد، دانش هسته ای، سازندگی و... و. این شرایط را فراهم کرد که ما بتوانیم از همه اندیشه ها و توانمندی های این نهاد مقدس انقلابی بتوانیم بهره بگیریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ضمن تقدیر از نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی که از ۲۱ آبان کاملا در منطقه حضور داشته، گفت: ایشان از همه ظرفیت های خودشان چه در داخل و چه خارج از استان برای به حداقل رساندن درد و مشکلات مردم به حداقل برسد.

وی افزود: امیدواریم همانگونه که مقام معظم رهبری فرمایش کردند، برای مردم دلاورمرد و مرزداران غیور استان کرمانشاه که در همه آزمون ها سربلند بیرون آمدند، در سازندگی این حادثه طبیعی هم بتوانیم شرایط را فراهم کنیم که بار دیگر این آرامش و اطمینان، اعتماد، روحیه شادابی، کار و سازندگی را به این استان و به ویژه در شهرهای زلزله زده دوباره برگردانیم.

محسنی بندپی ضمن تقدیر از مجموعه بهزیستی استان کرمانشاه به خاطر خدمات به زلزله زدگان تقدیر کرد و افزود: صبح دوشنبه بعد از زلزله تیم مدیریت بحران سازمان بهزیستی به مدیریت دکتر براتی معاونت پیشگیری بهزیستی کشور در کنار همکاران سخت کوش و پرتلاشمان در بهزیستی استان کرمانشاه حضور یافته و آنچه که در توان داشتند ارائه کردند.

وی تصریح کرد: شاید بهزیستی اولین اداره ای است که فعالیت های تخصصی خودش را در شهرستان سرپل ذهاب آغاز و شروع به کار کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات مختلف اعم از خدمات روانشناسی و حمایتی به زلزله زدگان توسط بهزیستی خبر داد.

وی مددجویان بهزیستی را اقشاری آسیب پذیر دانست که هم نیازمند حمایت های اجتماعی و هم حمایت های تخصصی هستند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: همکاران ما در بهزیستی استان از همان ساعات اولیه وقوع حادثه در صحنه حضور داشته و خدمات تخصصی و اجتماعی مورد نیاز را ارائه دادند.

پرداخت ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بهزیستی به مددجویان زلزله زده

وی گفت: در هفته بسیج ما یک کار خوب، تخصصی و علمی با بسیج مستضعفان کشور در رابطه با سرعت بخشیدن به کار احداث بناهای مسکونی آسیب دیده در زلزله که دچار تخریب ۱۰۰ درصد شدند، انجام دادیم.

این مسئول افزود: انشالله شرایطی فراهم شود که زودتر به زندگی اولیه خود در همان مکان اولیه محل زندگی، برگردند تا دچار آسیب روحی و روانی از این نظر نشوند.

وی خدمات به این افراد در موارد فوق را یک تکلیف از سوی رهبری دانست و گفت: این تکلیف باعث شد ما با یکی از نهادهای مقدس کشور یعنی بسیج سازندگی، کار احداث منازل مسکونی مددجویان بهزیستی را که منازل آنها در زلزله دچار تخریب شده، با انعقاد یک تفاهم نامه آغاز کنیم.

محسنی بندپی گفت: برای احداث هر واحد حدود ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بهزیستی در کنار کمک های بلاعوض دولت به زلزله زدگان اهدا می شود و امیدواریم با آن کار قشنگ که بصورت تخصصی و نیت خیرخواهانه و انقلابی که سازمان بسیج مستضعفان دارد، بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که این عزیزان در اسرع وقت بتوانند به خانه های اصلی خودشان برگردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: انشالله به زودی شاهد افتتاح و بهره برداری منازلی باشیم که به همت بسیج مستضعفان احداث می شود.

منبع: مهر

902/900

کد خبر: 875945

وب گردی

وب گردی