فعالیت روزانه گروه‌های جهادی برای اسکان موقت زلزله ‌زده‌ها

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی نقش فعلی گروه‌های جهادی حاضر در مناطق زلزله‌ زده را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، صادق مفرد مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به مسئولیت‌های گروه‌های جهادی در اسکان موقت زلزله‌زده‌‌های استان کرمانشاه اظهار داشت: ‌طبق توافقی که بین بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) صورت گرفته، قرار شده این قرارگاه روزانه 400 کانکس در منطقه مستقر کند.

وی افزود: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته حدود 8 هزار کانکس برای این مناطق لازم است که ساخت و استقرار آنها از امروز با اولویت مناطق سردسیر شروع می‌شود.

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی افزود: طبق تقسیم‌بندی‌‌های صورت گرفته گروه‌های جهادی در زمینه سکو‌سازی (محل استقرار کانکس‌ها) برای اسکان موقت و همچنین ساخت سرویس بهداشتی برای روستاها فعالیت‌ می‌کنند، همچنین تیم‌های تخصصی در بحث ساخت کانکس‌ها نیز حضور خواهند داشت.

مفرد یادآور شد:گروه‌های جهادی در زمینه پزشکی، دامپزشکی و روان‌پزشکی به مناطق زلزله زده خدمات ارائه می‌کنند، طی روزهای آینده فراخوان می‌دهیم و به صورت گردشی از خدمات گروههای جهادی در این بخش استفاده می‌‌شود.

وی با اشاره به فعالیت گروههای جهادی در حوزه فرهنگی مناطق زلزله زده نیز گفت: جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) در این زمینه فعالیت‌هایی را در سرپل ذهاب و روستاها به طور گردشی برگزار می‌کنند. این گروه روز ولادت حضرت رسول (ص) جشنی را در منطقه برپا خواهند کرد.

منبع:‌ تسنیم

کد خبر: 875947

وب گردی

وب گردی