خوان آخر بررسی شکایت  53 نماینده از هیات نظارت مرکزی شوراها/ دولت در بازنگری قانون شوراها ورود کند

سخنگوی کمیسیون اصل90 از بررسی و پیگیری نامه شکایت 53 نماینده مجلس از هیات نظارت مرکزی شوراها خبر داد و گفت: بررسی و تعیین تکلیف این شکایات روزهای انتهایی خود را میگذراند.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اعلام اینکه 53 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد صلاحیت کاندیدای شوراها بر علیه هیات نظارت مرکزی شکایت کردند گفت: در حال حاضر این شکایت ها در حال بررسی و پیگیری است.

وی خاطر نشان کرد: یک گزارشی هم در همین رابطه در حال تکمیل است و در این راستا با نمایندگان زیربط و نمایندگان شاکی صحبت هایی صورت گرفته ضمن آنکه برای روشن شدن و تصمیم گیری نهایی هم با نهادهای مربوطه مانند وزارت اطلاعات،نیروی انتظامی،وزارت کشور و سایر دستگاههایی که در مسئله شوراها و تایید صلاحیت افراد کاندیدا نقش داشتند گفتگو و مذاکراتی به انجام رسیده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شده تا در هفته های آتی جلساتی با محوریت این موضوع برگزار شود تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از موضوع شکایت ها به مرحله نهایی خود رسیده است قرار است در جلسه آتی هیئت نظارت پس از بررسی مدارک و مستندات موجود و استماع نظرات نمایندگان نتیجه نهایی دراین‌باره اعلام شود و جمع بندی نهایی صورت گیرد.

داداشی در پاسخ به اینکه بیشترین میزان شکایات از کدام استان به ثبت رسیده است گفت: از استانها و شهرستانهای مختلف کشور اعلام شکایت داشتیم ضمن اینکه متمرکز در استان خاصی نیست وکلیه شکایات دربرگیری کشوری دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس به وجود برخی ایرادات قانونی در قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت : متاسفانه یکسری نواقص در درون قانون انتخابات شوراها وجود دارد که این نواقص باید از سوی مجلس رفع شود تا شاهد چنین موضوعاتی در خصوص نقض قوانین نباشیم.

وی افزود: ما گزارشی در خصوص نواقص قانون در انتخابات شوراها را تدوین و نگارش کردیم و به صحن خانه ملت در خصوص رفع معایب قانونی خواهیم داد و طبق روال قانونی رسیدگی خواهیم کرد.

داداشی در پایان با تاکید بر اینکه بازنگری در قانون انتخابات شوراها منوط بع تکمیل واعلان این گزارش در صحن مجلس است اظهار داشت: ابتدا دولت باید خودش در این مقوله ورود و اقدام کند و در صد د اصلاح آن برآید ضمن آنکه با توجه به اینکه دولت این موضوع را پیگیری نکرده است مجلس خود باید یک طرح جامعی در این خصوص را تهیه و قانونی کند.

301

کد خبر: 875982

وب گردی

وب گردی