استان کرمانشاه در بحث امداد و نجات زلزله اخیر عملکرد بی‌سابقه ای داشت

استاندار کرمانشاه گفت: در زلزله اخیر که در استان کرمانشاه رخ داد در بحث امداد و نجات عملکرد بی‌سابقه ای داشتیم و در کمتر از ۲۰ ساعت حدود ۷ هزار مجروح و مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ بازوند در نشست با گری لوییس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران و هیئت همراه افزود: از ابراز همدردی و بشردوستی شما سپاسگزارم.

وی خاطرنشان ساخت: در این زلزله در بحث امداد و نجات عملکرد بی‌سابقه ای داشتیم و در کمتر از ۲۰ ساعت حدود ۷ هزار مجروح و مصدوم را منتقل کردیم.

استاندار کرمانشاه گفت: ارتش و سپاه به ما خیلی کمک کردند؛ این زلزله به خوبی وفاق ملی را در کشور ما نشان داد.

بازوند تصریح کرد: همه مسوولین عالیرتبه نظام از مناطق زلزله زده بازدید کردند که مردم آسیب دیده، روحیه مضاعفی از حضور مسوولین نظام گرفتند و باعث دلگرمی ما و تسریع در خدمترسانی هم شد.

استاندار کرمانشاه گفت: حضور مقام معظم رهبری نقطه عطفی در امدادرسانی و خدمترسانی به حادثه دیدگان بود.

وی بیان داشت: برخی می گویند وسعت و دامنه کمک ها و حمایت‌های مردمی فراتر از حد تصور بود، اما من معتقدم اگر کسی شناخت درستی از ملت ایران داشته باشد، میداند که این حمایت مردمی حتی در این سطح قابل پیش بینی بود.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: سازمان ملل اگر تمایل و اشتیاقی به کمک به زلزله زدگان دارد، باید از طریق هلال احمر اقدام کند.

وی با بیان اینکه مجموعه خیرین مدرسه ساز، اتاق بازرگانی و بانکهای خصوصی قول داده اند که مدارس لازم را در مناطق زلزله زده بسازند گفت: هیئت دولت تاکنون مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان در قالب کمک های بلاعوض و تسهیلات بازسازی برای زلزله زدگان درنظر گرفته است.

بازوند افزود: بیش از ۲۰ مهندس و متخصص در قالب یک گروه مشغول رصد و مستندسازی زلزله اخیر هستند تا از تجارب آن در سطح ملی برای مدیریت بحران های مشابه در آینده استفاده شود.

901

کد خبر: 876061

وب گردی

وب گردی