آغاز به کار  مرکز تئاتر و  پنج کتاب‌خانه سیار در لرستان

پنج کتاب‌خانه‌ سیار شهری و روستایی و مرکز تخصصی تئاتر و تئاتر عروسکی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خرم‌آباد راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسکانیوز از امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در آیین گشایش این مراکز در سخنانی گفت: بیشتر کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند، زیربنای تمام توسعه‌ها، توسعه فرهنگی است و تا این مهم اتفاق نیفتد شاهد توسعه‌ در دیگر زمینه‌ها نخواهیم بود.

بیرانوندی با اشاره به این که فرهنگی ماندگار است که فکورتر باشد افزود: تحقق توسعه باید از حوزه کودکان، نوجوانان و جوانان آغاز شود و برای رسیدن به این مهم لازم است بیشتر روی کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان تمرکز کنیم.

در ابتدای آیین گشایش پنج کتاب‌خانه‌ سیار و مرکز تخصصی تئاتر کانون در خرم‌آباد که با حضور جمعی از مسئولان ستادی و استانی برگزار شد، محمدجواد محمدی مدیرکل کانون استان لرستان گزارشی ارایه کرد و گفت: کانون استان لرستان دارای 21 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت‌، سیار و پستی بود و خدمات خود را به کودکان و نوجوانان ارایه می‌داد.

وی افزود: با توجه به این‌که تعداد زیادی از مخاطبان نیز به دلیل عدم دسترسی به این امکانات از حضور در مراکز کانون محروم هستند، تلاش کردیم با توسعه‌ی ناوگان سیار کانون این امکان را فراهم‌ کنیم تا تعداد این مراکز به 26 مرکز افزایش یابد.

محمدی اضافه کرد: با آغاز به کار این مراکز بیش از 61 روستا،91 مدرسه و حدود8500 دانش‌آموز روستایی وحاشیه شهر از خدمات فرهنگی هنری و ادبی کانون بهره‌مند خواهند شد.

بیرانوندی گفت: زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع در خرم‌آباد از سوی سازمان مسکن و شهرسازی استان به کانون واگذار شده که در صورت تخصیص و تامین بودجه لازم از محل اعتبارات استانی می‌توانیم مجتمع فرهنگی‌هنری را در آن احداث کنیم.

در آیین گشایش مرکز تئاتر کانون که روز دوم آذر 96 برگزار شد علاوه بر کودکان و نوجوان، استاندار لرستان به همراه معاونان و مشاوران خود، معاون توسعه و مدیریت منابع کانون کشور، مشاور مدیرعامل کانون، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر، مسوول امور بانوان استانداری، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، هنرمندان، فرهیختگان و سایر مسوولان شهری حضور داشتند.

502

کد خبر: 876073

وب گردی

وب گردی