علوم انسانی تنگه احد جمهوری اسلامی است/انتظار از بسیج ورود به عرصه علوم انسانی با نگاه توحیدی و محمدی است

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در همایش تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری گفت: ما اگر در عرصه فناوری از همه جهان جلو بزنیم و نتوانیم علوم انسانی را مدیریت کنیم، معلوم نیست در کشور بتوانیم به اقتدار لازم دست پیدا کنیم. علوم انسانی تنگه احد ما است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام محمدیان ظهر امروز در همایش تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری در سالن همایش های دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تجربه بسیج نشان داد آن قدرت پیشران برای اهداف انقلاب اسلامی در فرهنگ بسیج خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث علم و تکنولوژی قطعا جزو اولویت های اصلی کشور است افزود: نیاز به فناوری‌های روز داریم و پیگیر آن هستیم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها علوم انسانی را پاشنه آشیل نظام دانست و افزود: کسانی که نگاه راهبردی دارند و به مسائل کلان توجه می کنند علوم انسانی آن پاشنه آشیلی است که داریم، ما اگر در عرصه فناوری از همه جهان جلو بزنیم و نتوانیم علوم انسانی را مدیریت کنیم، معلوم نیست در کشور بتوانیم به اقتدار لازم دست پیدا کنیم؛ علوم انسانی تنگه احد ما است.

محمدیان تاکید کرد: ما امروز طلبکار تمدن غربی هستیم که علم را به گونه‌ای ساماندهی کردند که در این یک قرن اخیر که اوج پیشرفت های علمی تمدن غربی را شاهدیم، اما تعداد افرادی که در جنگ‌ها کشته شدند با کل تاریخ بشریت برابری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در همین دوره ای که بالاترین پیشرفت‌های علمی رقم خورد، جنگ جهانی اول و دوم انفاق افتاد، تاکید کرد: آنچه در این یک یا دو قرن اخیر که غرب سکاندار پیشرفت علمی جهان شد بر سر بشریت آمد، در طول تاریخ بشر سابقه نداشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: اگر میلیونها انسان در یمن محاصره شوند در دنیا منعکس نمی شود، اما چند نفر از آمریکایی‌ها کشته شوند بازتاب جهانی می‌دهند، این به معنی آن است که انسان درجه بندی شده داریم.

محمدیان یادآور شد: ما از تمدن غرب طلبکاریم زیرا میلیون‌ها نفر را از کرامت انسانی خود محروم کردند. هویت انسانی بشریت را پای نفسانیات خود ذبح کردند تا سلطه خود در دنیا را تثبیت کنند.

وی ادامه داد: ما به دنبال علمی هستیم که به انسان کرامت دهد. ظلم را از بین ببرد و انسانیت را تقویت کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه در کشور شاهد پیشرفت‌های خوبی هستیم افزود: اما بخشی که باید به آن توجه بیشتری شود علوم انسانی است،

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه ما در مدیریت میانی کشور هنوز نتوانستیم پیام انقلاب را برسانیم و مدیران میانی به دنبال جلب نظر غرب هستند، تاکید کرد: به همین دلیل است که جوان ما بهترین محصول را تولید می کند اما در داخل خریدار ندارد.

وی با اشاره به اینکه در علوم اجتماعی، علوم سیاسی و هنر بدون حضور فرهنگ بسیجی و جهادی نمی‌توانیم مسائل مربوط به آن را حل کنیم، افزود: تنگه احدی به نام علوم انسانی وجود دارد، انتظار از بسیج ورود به عرصه علوم انسانی با نگاه توحیدی و محمدی است تا بتوانیم این عرصه را سامان دهیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: ما نیروهای فراوانی در کشور داریم که قلبشان برای نظام می‌تپد، اما نیاز به حلقه اتصال داریم. و آن حلقه بسیج است.

وی ادامه داد: شبکه سازی میان نیروها یکی از نیازهای اصلی ماست، باید هم افزایی باشد تا این نیروهای جهادگر از اقدامات هم مطلع شوند.

کد خبر: 876090

وب گردی

وب گردی