تدابیر غذاهای کمکی نوزادان از منظر طب سنتی

یک کارشناس طب سنتی تدابیر غذاهای کمکی به نوزادان را از منظر طب سنتی تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم؛ سید جواد علوی درباره ویژگیهای غذای کمکی در شیرخوار از منظر طب ایرانی اظهار کرد: غذای کمکی شیرخوار باید غذای ملایم و نرم باشد.

وی افزود: بهترین ماده غذایی در این موارد، نان است که در آب و عسل یا شیر نرم شده باشد؛ با شروع غذای کمکی توصیه می‌شود که گه‌گاه آب نیز به کودک داده شود، به‌خصوص اگر این امر مقارن با فصل گرما باشد.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: هرگاه دندان‌های پیشین کودک بروید، به‌تدریج می‌توان غذاهایی را که دارای قوام بیشتری هستند به کودک داد.

علوی خاطرنشان کرد: به این نکته باید توجه داشت که به هیچ عنوان نباید به کودک چیزهایی داده شود که جویدن آن سخت باشد زیرا این امر موجب ساییده شدن دندان‌های روییده‌شده و کندی رویش سایر دندان‌ها می‌شود؛ جویدن چیزهای سخت توسط کودک ممکن است موجب تحلیل ماده دندانی شود.

وی اذعان کرد: توجه به این نکته نیز ضروری است که در دادن غذا و آب در این زمان نباید افراط کرد زیرا با توجه به هضم ضعیف در شیرخوار این امر می‌تواند موجب بروز سوء‌هضم شود که از علایم آن نفخ شکم است همچنین رنگ شیرخوار به سفیدی می‌‌رود.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: در صورت بروز این علایم در شیرخوار، بهترین تدبیر توصیه‌شده خواب است؛ خوابیدن شیرخوار کمک می‌کند که روند هضم کامل شده و سوء هضم پری و امتلاء دستگاه گوارش برطرف شود.

701

کد خبر: 876111

وب گردی

وب گردی