شرط عجیب آزادی مبلغان سعودی

منابع سعودی در فضای مجازی از تلاش مقامات ریاض برای دستیابی به معامله‌ای با مبلغان بازداشت شده پرده برداشتند که بر اساس آن، این مفتیان به شرط تمجید و تبلیغ عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آزاد خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز، یک رسانه فعال در فضای مجازی که خود را نزدیک به مراکز تصمیم‌گیری در عربستان معرفی می‌کند، در توئیتی از تلاش برای دستیابی به معامله‌ای پرده برداشته است که مبلغان بازداشت شده در مقابل پذیرفتن یک شرط آزاد خواهند شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهاب، این رسانه سعودی که پیشتر هم اطلاعاتی فاش کرده بود که صحبت آن بعدا ثابت شد، درباره جزئیات این معامله نوشته است آنچه از مبلغان بازداشت شده خواسته می‌شود، این است که در رسانه‌ها از عادی‌سازی روابط با اسرائیل به بهانه اینکه منافع کشور(عربستان) اقتضا می‌کند، سخن بگویند و تبلیغ کنند.

بر اساس این گزارش، شیخ سعد بن مطر العتیبی از جمله مبلغانی است که مقامات سعودی وی را تحت فشار قرار داده‌اند و با وجود فشارهای گسترده علیه وی، این درخواست (تبلیغ عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) را قاطعانه رد کرده است.

این در حالی است که اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی درباره نزدیک شدن به رژیم سعودی و تماس‌هایی که میان آل سعود و تل‌آویو انجام می‌شود و روند امور به سمت عادی سازی علنی روابط میان دو طرف در سایه نگرانی مشترک آنها از ایران به پیش می‌رود.

کد خبر: 876137

وب گردی

وب گردی