راه رفته چهل ساله در انقلاب اسلامی را به دنیا عرضه کنیم

رئیس سازمان بسیج علمی کشور در دومین همایش تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری گفت:   اگر قرار است امروز به عنوان پرچمدار مستضعفین و ملت های دنیا نقش ایفا کنیم، گام اول این است که این راه رفته چهل ساله خود را در انقلاب اسلامی بتوانیم تئوریزه کنیم و به دنیا عرضه کنیم. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین قدیانی در دومین همایش تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری در دانشگاه امیرکبیر، گفت: در کشور جهادگرانی داریم که عرصه‌های جدید مبارزه با استکبار را خوب شناسایی کردند و امیدواریم در این مسیر پر فراز و نشیب همانطوری که مقام معظم رهبری گفتند با استقامت و ایثار و فداکاری که در این عرصه از خود نشان خواهند داد شاهد اعتلا، سرافرازی و پیشرفت انقلاب اسلامی باشیم.

وی افزود: جمع حاضر عمدتا اعضای پایگاه‌های علمی تهران و استان تهران هستند که در یک سال گذشته با راه اندازی پایگاه‌های علمی، عرصه جدیدی از فعالیت‌های بسیج در محیط‌های علمی، دانشگاهی و همچنین محلات ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، بسیجی دارای بصیرت و دشمن شناسی است و راهکار مقابله با دشمن را به خوب درک کرده است.

وی ادامه داد: امروز اگر قرار است انقلاب اسلامی رو در روی استکبار و نظام سلطه بایستد یکی از محورهای اساسی آن بحث علمی پژوهشی است.

قدیانی با بیان اینکه العلم سلطان گفت: اگر قرار است امروز به عنوان پرچمدار مستضعفین و ملت های دنیا نقش ایفا کنیم، گام اول این است که این راه رفته چهل ساله خود را در انقلاب اسلامی بتوانیم تئوریزه کنیم و به دنیا عرضه کنیم و این مشکلی است که متاسفانه در چند دهه اخیر خیلی به آن پرداخته نشده است.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور تاکید کرد: از طرفی می بایست صرف کردن فعل ما می‌توانیم را عملاً به جامعه نشان دهیم و به لطف خدا تاکنون اقداماتی که انجام شده و ظرفیت هایی که بسیج از خود ارائه داده نشانگر این است که این عرصه دارد برای بازخوانی مجدد مهیا می شود تا بتوانیم در آینده شاهد رشد مضاعف در عرصه علمی باشیم و عقب‌افتادگی علمی را جبران کنیم و به عنوان سرآمدان این عرصه، در نظام بین‌المللی نقش ایفا کنیم.

قدیانی تصریح کرد: امیدواریم این قدم های بزرگی که دریادلان بسیجی برداشتند و این حداقل‌هایی که مجموعه سازمان بسیج به عنوان تقدیر و تشکر از آنها در قالب مراسم تجلیل برداشته؛ شاهد آن باشیم که در عرصه علم و فناوری توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

کد خبر: 876141

وب گردی

وب گردی