علما و روحانیون با حضور درجمع  زلزله زدگان باعث دلگرمی  آنان می شوند

حجت الاسلام و المسلمین بهزاد پیروزفر 37 ساله ، 10 سال است که مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه درجمعیت هلال احمر استان لرستان را عهده دار است. او که هم اکنون به تحصیل در سطح 3 حوزه و همچنین دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی مشغول است؛ این روزها و پس از زلزله اخیر در کرمانشاه و غرب کشور لباس امدادی به تن کرده و به یاری مردم زلزله زده شتافته است.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام و المسلمین پیروزفرمی گوید: در ساعات اولیه زلزله و برحسب وظیفه انسانی با نیروهای امدادی در منطقه سرپل ذهاب و دشت ذهاب که وسعت بسیاری از حادثه را در برداشت؛ حضور یافته تا التیامی بر درد های حادثه دیدگان باشد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان لرستان با تاکید بر این نکته که هموطنان ما برادران و خواهران دینی هستند؛ افزود: در تمامی حوادث طبیعی و غیرطبیعی مردم باید همواره آماده خدمت رسانی باشند و به یاری مصیبت دیدگان بشتابند و این توصیه و ضرورت همواره در دستور کار پرسنل و اعضای جمعیت هلال احمر استان لرستان نیز قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین پیروزفر با اشاره به مسئولیت ذاتی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، گفت:حضور امدادگران و کارکنان این جمعیت در شهرستان سرپل ذهاب همواره با برنامه های فرهنگی نیز همراه است و تیم های امدادی روزها به خدمات امدادی و شب ها به پیگیری و اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در محل حادثه می پردازند.
وی ادامه داد: حضور امدادگران ، نجاتگران و پرسنل جمعیت هلال احمر در چادرها و در کنار خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند موجب دلگرمی و تسکین خاطر آنان می شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان لرستان با اشاره به الهام از مضامین دینی و الهی بیان کرد : ارائه مباحث دینی در زمینه های قضا و قدر الهی و صبر در برابر مشکلات و امتحانات الهی موجب شد تا مردم با روحیه ای خوب و عالی با مشکلات و مصیبت های وارده برخورد کرده و بتوانند از نظر روحی و فکری به ثبات برسند.
پیروزفر به حضور مقام معظم رهبری در جمع زلزله زدگان اشاره کرد و گفت : حضور معظم له در جمع مردم موجب دلگرمی و تسکین دردهایشان شد و مردم ضمن ابراز خرسندی از این حضور با روحیه بسیار خوبی با مصائب خود کنار آمدند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان لرستان خود را در درجه اول یک امدادگر دانسته و در همین مورد ادامه می دهد: به عنوان یک امدادگر در بسیاری از دوره های تخصصی امداد و نجات ازجمله آوار برداری و نجات در جاده و کوهستان حضور پیدا کرده و پس از زلزله به عنوان یک امدادگر در منطقه حاضر و در کنار سایر امدادگران به ارائه خدمات و توزیع اقلام امدادی پرداخته است.
وی تاکید کرد:حضور روحانیت با لباس امدادی در کنار امدادگران موجب شد تا آنان با انگیزه و روحیه بالاتری به فعالیت های خود در مناطق زلزله زده بپردازند.
وی همچنین حضور روحانیت را یک کار فرهنگی عنوان کرد: وظیفه طلبگی فقط در کلاس های عقیدتی نیست بلکه مردم باید در عمل آن را ببینند.
پیروزفر با توصیه به حضور روحانیت به عنوان پدر معنوی مردم در جمع زلزله زدگان، با تقدیر از حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده رهبر فرزانه انقلاب در جمعیت هلال احمر به منظور بازدید و حضور در مناطق زلزله زده بیان کرد: علما و روحانیون با حضور در جمع مردم متاثر از حادثه زلزله باعث دلگرمی آنان خواهند شد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان لرستان، با تاکید بر عام المنفعه و مردمی بودن جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت از همان ساعات نخست حادثه، وارد منطقه شده و با تمام توان و نیروهای خود قبل از سایر ارگان ها و سازمان ها نسبت به ارائه خدمات حضور داشته و خدمات لازم را به مردم ارائه کرده است که این مساله مورد رضایت مردم حادثه دیده بوده است.
وی به وسعت حادثه ایجاد شده اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر با تیم های تخصصی آواربرداری، آنست، اسکان اضطراری و تیم های تخصصی بهداشت روانی در قالب تیم های سحر، به صورت گسترده و وسیع مناطق حادثه دیده را تحت پوشش قرار داده و به امدادرسانی پرداخته است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان لرستان در پایان با اشاره به فعالیت های کارگروه امداد و نجات، افزود: تلاش جمعیت هلال احمر در حوادث و مشکلات در جهت تسکین آلام بشری باید با سرعت و توان بالاتری پیش رود و این امر با تجهیزات به روز تر و تربیت نیروهای انسانی تخصصی صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین پیروزفر افزود: خدمت رسانی موثرتر در حوادث و بلایا با تکیه بر روحیه معنوی و تلاش بسیجی وار جوانان و داوطلبان به همراه تجهیزات بروزتر و نیروهای تخصصی تر میسر خواهد شد.

700

کد خبر: 876177

وب گردی

وب گردی