باهنر:  طرح سلامت وضع بسیار نامناسبی دارد /کشور در برخی حوزه‌ها نیاز به جراحی دارد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: وضعیت طرح تحول سلامت خوب نیست و کشور در برخی حوزه‌ها نیاز به جراحی اساسی دارد.

به گزارش ایسکانیوز ، محمد رضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین شامگاه امروز (شنبه4آذر) در نشست ماهانه این تشکل، اظهار داشت: در چند سال گذشته داعش بیش از چهار پنجم سوریه و نیمی از عراق را اشغال کرده بود و فقط به این قسمت‌های قانع نبوده و برای ایران و افغانستان و پاکستان هم نقشه‌های کشیده بودند.

وی افزود: الحمد الله با مجاهدات و ایثارگری‌های مدافعان حرم و تدابیر مقام معظم رهبری و کمک دولت‌های عراق و سوریه و فرماندهی مدبرانه سردار قاسم سلیمانی ختم به خیر شد.

باهنر در ادامه خاطر نشان کرد: خوابی که برای محور مقاومت دیده بودند وارونه تعبیر شد لذا باید مراقب تفکر داعشی باشیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به خاطره جواد لاریجانی در سفر به عربستان زمانی که عبدالله شاهزاده بود، خاطر نشان کرد: او به من گفت شما انقلاب کردید و رهبری داشتید و ما هم خواستیم انقلابی عمل کنیم که نتیجه انقلابیگری ما هم طالبان و القائده و گروه‌های تروریستی و نتیجه انقلاب شما عظمت اسلام است.

وی گفت: خانم بوتو قبل از ترور شدنش اعلام کرد که طالبان و القائده نتیجه یک کار سه گانه است یعنی آموزش آمریکا، پول عربستان و زمینی که ما سادگی کردیم و در اختیار آنها گذاشتیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری عنوان کرد: شاید یکی از راه‌های مقابله با تفکر داعشی این است که ما شیعیان در برخی از اعتقادمان تندروی نکنیم و نباید در آتش مسائلی که اختلاف وجود دارد دمیده شود.

با هنر عنوان کرد: بعد از اینکه داعش نابود شد، مسائل اقتصادی و سیاسی در کشورهای سوریه و عراق مطرح می‌شود و در چند روز گذشته توطئه‌هایی با مذاکره حل شده است. باید برای آینده سوریه درباره مسائل بازسازی، تثبیت سیاسی و حکومت سیاسی رسیدگی بشود.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه اظهار داشت: با اینکه زلزله کرمانشاه آسیب بسیاری زیادی داشت اما در بخش امداد و نجات به خوبی عمل شد، برای اسکان موقت مناسب حدود 10میلیون تومان هزینه می‌برد و اسکان دائمی نیز قرار است از طرف دولت مبلغی بلا عوض کمک شود، لذا اگر فکر بشود که اسکان موقت را در یک مناطق عمومی باشد که هزینه اسکان موقت و دائمی یکجا هزینه بشود ساختمان‌های 1.5برابر مساحت ساختمان‌های گذشته ساخته خواهد شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همیچنین در مورد مسائل کشور نیز اظهار داشت: طرح سلامت وضع بسیار نامناسبی دارد و اگر به همین شکل ادامه پیدا کند وضعیتش از یارانه‌ها بدتر خواهد شد.کشور در برخی مسائل نیاز به جراحی‌های اساسی دارد.

باهنر عنوان کرد: در پایان مجلس نهم به یاد دارم که ما تصویب کردیم که 30 درصد از یارانه‌ها را کاهش دهیم که آقای نوبخت و آقای ربیعی اعلام کردند نمی‌شود و دولت ها در 5سال گذشته اقدامی انجام نداده‌اند.

کد خبر: 876199

وب گردی

وب گردی