بالغ‌بر ۷ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در استان سمنان منعقد شده است

استاندار سمنان با اشاره به برگزاری هشت همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان سمنان گفت: تاکنون بالغ‌بر ۷ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در استان سمنان منعقدشده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا خباز شامگاه شنبه در حاشیه همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران با محوریت استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان سمنان با توجه به موقعیت مطلوب جغرافیایی و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

وی با تأکید بر اینکه این موقعیت خوبی برای ارتباط اقتصادی، صنعتی و معدنی با سراسر کشور فراهم می‌آورد افزود: تاکنون بالغ‌بر 8 همایش سرمایه‌گذاری اقتصادی در استان سمنان اجراشده و حاصل آن انعقاد 7 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری است.

استاندار سمنان با اشاره به همسایگی با 8 استان بزرگ به‌ویژه تهران را از دیگر فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در این منطقه برشمرد و گفت: ظرفیت‌های گردشگری این استان به‌واسطه وجود اقلیم چهارفصل بیش از هر استان دیگری موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه در این همایش معرفی سه منطقه ویژه اقتصادی استان سمنان در اولویت قرار دارد تصریح کرد: شهرستان‌های گرمسار، سمنان و دامغان دارای مناطق ویژه اقتصادی هستند که با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی به این مناطق تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال به وقوع می‌پیوندد.

خباز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازار 400 میلیون نفری ایران یادآور شد: این بازار یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاران خارجی است و باید نسبت به تقویت آن اقدامات اساسی انجام شود.

وی ابراز داشت: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی مهم‌ترین رویکرد دولت در رونق اقتصاد کشور است و اقدامات مطلوبی را در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام داده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه انرژی ارزان‌قیمت در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار می‌گیرد افزود: کاهش هزینه‌های تولید و نیروی کار متعهد و متخصص از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در ایران است.

901

کد خبر: 876247

وب گردی

وب گردی