انتقادنماینده تبریز ازعدم محاکمه مسئولان خاطی درماجرای حادثه قطار

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خواستار محاکمه مسئولان خاطی در حادثه قطار سمنان شد.

به گزارش ایسکانیوز، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: سحرگاه یک سال پیش در چنین روزی بر اثر حادثه تصادف قطار در ایستگاه هفت‌خوان سمنان، ۵۰ نفر از زوار امام رضا (ع) جان باختند. این حادثه یکی از پرخسارت‌ترین حوادث ریلی کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گزارش کمیسیون عمران به تاریخ ۲۴ آذرماه سال گذشته به استحضار نمایندگان رسید. در بند «ج» این گزارش، صدور احکام جزایی و قضایی از قوه قضائیه درخواست شده بود. همچنین از دولت خواسته شده بود اقدام لازم برای برکناری و عزل مدیرانی که در این حادثه مقصر بودند را انجام دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: تیرماه امسال دادستان سمنان اعلام جرم علیه چهار نفر از مقامات کشوری مقصر در حادثه را خبر داد. این مقام قضایی اسفند سال گذشته از صدور قرار عدم صلاحیت و ارجاع آن به دادسرای تهران خبر داده بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر پرداخت خسارت از سوی بیمه موکول به اعلام رضایت اولیای دم شده است. ملت و نمایندگان ملت خواهان تعیین مقصرین و برخورد با آنها هستند؛ حتی اگر اعلام رضایت از سوی اولیای دم صورت گرفته باشد، جنبه عمومی موضوع باید مورد توجه قرار گیرد تا مورد مشابه تکرار نشود و درس عبرتی برای مدیران خاطی باشد.

آوردن وزیر برای جلسه استیضاح با کارشکنی هیات رئیسه مواجه شد

علیرضابیگی گفت: نگاه سیاسی در برخورد با مقصرین حادثه آزاردهنده است؛ اولاً آوردن وزیر برای جلسه استیضاح با کارشکنی هیات رئیسه مواجه شد. متاسفانه با همین نگاه سیاسی، تمام قد پشتیبان وزیر راه قرار گرفتند و اعتبار خود را در گروی حمایت از خاطیان این فاجعه بزرگ ملی قرار دادند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مدیرعامل وقت راه‌آهن جمهوری اسلامی که خود را مقصر اصلی این فاجعه معرفی کرده بود و مستعفی شده بود، چند ماهی است که پاداش جنایت خود را از شهردار تهران دریافت کرده و مدیرعامل حمل و نقل تهران منصوب شده است.

علیرضابیگی اظهار داشت: برخورد با حادثه قطار، متفاوت با حادثه پلاسکو اتفاق افتاد؛ حادثه پلاسکو بسیار مورد توجه قرار گرفت و برای قربانیان و جانباختگان آن اعلام عزای عمومی شد اما برای حادثه قطار، سعی در لاپوشانی و فراموش کردن مقصران شده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: از قوه‌قضائیه، کمیسیون عمران و هیأت رئیسه مجلس اعلام سریع و صریح نتایج رسیدگی را خواستارم. من به عنوان نماینده مردم نمی‌دانم به خانواده قربانیان چه پاسخی دهم.

عضو کمیسیون شوراها در بخش دیگری از اظهارات خود، پیروزی جبهه مقاومت را تبریک گفت و اظهار داشت: به سردار سلیمانی افتخار می‌کنیم، سه سال پیش هنگامی که از حاج قاسم سؤال می کنند رمز موفقیت شما چیست، پاسخ می‌دهد هر چه از لسان رهبر معظم انقلاب شنیدم، با ایمان، آن را راه پیروزی و حق دانستم و برای تحقق آن، جدیت نمودم.

پیروزی جبهه مقاومت ثابت کرد، تکیه بر قدرت درون‌زا ضامن پیروزی است

وی تأکید کرد: این پیروزی، حقانیت یک تفکر و نگرش را به اثبات رساند؛ اینکه تکیه بر قدرت درون‌زا ضامن پیروزی است. اگر در عرصه اقتصادی هر روز وضعمان بدتر از دیروز است، به خاطر عدم تحقق منویات رهبر انقلاب توسط مسئولین امر به ویژه دولت می‌باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار داشت: اقتضای امروز حل مشکلات اقتصادی کشور، ایجاد تفکر قاسم سلیمانی است. پیام باارزش این پیروزی این است که فتح و ظفر در گروی پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی است و هر چه از این آرمان‌ها فاصله بگیریم، انتظار پیروزی توقع بیجایی است.

وی ادامه داد: چگونه می‌توان باور کرد انقلاب اسلامی وزرای هزار میلیاردی را در درون خود پذیرا باشد در حالی که تعارض منافع شخصی‌شان با منافع عمومی واضح و روشن است. در این شرایط انتظار گشایش اقتصادی بیهوده است.

اقتصاد کشور، قاسم سلیمانی را طلب می‌کند

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه امروز اقتصاد کشور، قاسم سلیمانی را طلب می‌کند، گفت: پدید آمدن فرصت‌های رانتی، یکی از آفت‌های اقتصادی کشور است. موضوع برندینگ سوخت نیز از جمله همین فرصت‌های رانتی است.

علیرضابیگی اظهار داشت: بنزین دارای قیمت تکلیفی است و در عین حال، کالای واحدی است که امکان رقابت با محصول دیگری را ندارد. به بهانه رقابت و خصوصی‌سازی، شرکت ملی پخش، دریافت بنزین از انبارهای نفت و پخش آن را به شرکت‌های برندینگ می‌خواهد واگذار کند و این یعنی یک حاشیه سود از قرار لیتری ۲۵ تومان با احتساب ۸۰ میلیون لیتر مصرف روزانه ضربدر ۳۶۵ روز درآمد یک هزار میلیاردی برای این شرکت‌ها ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به وعده وزیر نفت مبنی بر توقف اجرای این طرح گفت: خبرها حاکی از اصرار شرکت نفت بر اجرای این طرح ناصواب دارد. بنده و تعدادی از همکاران سؤالی را در این خصوص تقدیم هیأت رئیسه کردم که به کمیسیون انرژی ارسال شده است؛ جلوی این اقدام رانتی وزارت کشور خواهم ایستاد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود به زلزله زدگان غرب کشور تسلیت گفت و اظهار داشت: هموطنان ما در کرمانشاه بدانند ایران پشتیبان آنهاست.

منبع: مهر

کد خبر: 876426

وب گردی

وب گردی