افزایش قیمت کالاهای اساسی زندگی افراد کم درآمد را مختل می‌کند

انجمن حمایت از مصرف کنندگان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: نبودن نظارت کافی روی قیمت کالاهای راهبردی غذایی مانند نان، شیر، شکر و... و هر نوع افزایش قیمت، زندگی مصرف کنندگان کم درآمد جامعه را مختل می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ انجمن حمایت از مصرف کنندگان در واکنش به حواشی پیش روی افزایش قیمت نان در کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد: رصد بازار توسط این انجمن به عنوان یک سازمان مردم نهاد نشان می دهد در بیشتر موارد قیمت پرداخت شده توسط مصرف کنندگان برای خرید نان، بیش از قیمت‌های جدید اعلام شده نان از سوی اتاق اصناف کشور است.

در این بیانیه به سخنان دبیر ستاد تنظیم بازار استناد شد که «برخی افراد نان را به قیمت بالا می خرند؛ به طوری که نرخ مصوب نان سنگک 825 تومان است اما با افزوده شدن کنجد، کمتر از 1500 تومان خریداری نمی‌شود و قیمت نان بربری با وجود آنکه 550 تومان است در شهری مانند تهران کمتر از 1000 تومان فروخته نمی شود».

«همچنین ایشان گفته است؛ قیمت آرد برای نانوایی‌های سنتی کیلویی 660 تومان و برای نانوایی‌های صنعتی 900 تومان، ثابت می ماند؛ در حالی که علاوه بر افزایش 15 درصدی قیمت نان نسبت به سال 1393، متاسفانه حدود 15 درصد از وزن چانه نسبت به آن سال کاسته شده است».

این انجمن تاکید کرد: «با توجه به بیشتر بودن پرداخت کنونی مصرف کنندگان نسبت به نرخ مصوب جدید و کاهش وزن چانه، ثابت بودن قیمت آرد نانوایی های سنتی و صنعتی برای تولیدکنندگان و نیز نبودن نظارت کافی روی قیمت کالاهای راهبردی غذایی مانند نان، شیر، شکر و...، هر نوع افزایش قیمت ها، زندگی مصرف کنندگان کم درآمد جامعه را مختل می کند؛ به ویژه که بهبودی در کیفیت نان به عمل نمی‌آید».

402

کد خبر: 876489

وب گردی

وب گردی