توقف قطارهای حومه‌ای همچنان به قوت خود پابرجاست

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: از آنجا که تاکنون حمایت‌های لازم از حرکت قطار‌های حومه‌ای صورت نگرفته، احتمال توقف حرکت این قطار‌ها یا تغییر در برنامه هایشان وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد رجبی بیان کرد: با وجود برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تاکنون بستر اجرایی لازم برای تامین مابه‌التفاوت حرکت قطار‌های حومه‌ای با نرخ بلیت فراهم نشده است، از این رو جابه جایی این قطار‌ها برای این شرکت هزینه دارد.

او با اشاره به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان تامین اجتماعی به شرکت رجا درباره قطار‌های حومه ای، تاکید کرد: به طور شفاف اعلام شده است که در صورتی که مذاکرات در این زمینه جوابگو نباشد و مشکلات موجود در این بخش حل نشود، باید حرکت قطار‌های حومه‌ای متوقف شود.

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: با وجود آنکه شرکت رجا سال گذشته در جریان توافقی با راه آهن رقمی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان از بدهی‌های خود را در ازای حرکت قطار‌های حومه‌ای تهاتر کرده است، اما حفظ روند فعلی همچنان حرکت این قطار‌ها را به دور از سودآوری نگه می‌دارد.

رجبی ادامه داد: تا زمانی که سازمان برنامه و بودجه اعلام کند منابع اعتباری لازم را برای حمایت از قطار‌های حومه‌ای و جبران زیان‌های آن‌ها ندارد، نمی‌توان انتظار داشت تحولی جدی در این بخش صورت گیرد.

او ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین وزیر راه و شهر سازی و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی معضل مالی تامین کمک زیان حومه‌ای مرتفع شود.

منبع: میزان

402

کد خبر: 876520

وب گردی

وب گردی