«بسیج» الهام بخش «مقاومت» در برابر زورگویان جهان است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت هفته بسیج، گفت: حقیقت بسیج فرازمانی و فرامکانی است و از همین رو در بیرون مرزهای ایران، الهام بخش مقاومت در برابر سلطه خواهان و زورگویان جهان است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت هفته بسیج که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، بسیج را حقیقتی فرازمانی و فرامکانی بر شمرد و خاطرنشان کرد: از همین روست که بیرون از مرزهای ایران، و در زمانهای متفاوت، الهام‌بخش «مقاومت» در برابر سلطه‌خواهان و زورگویان جهان است.

متن این پیام به شرح زیر است:

«امسال هفته بزرگداشت بسیج، همزمان شده است با از بین رفتن پایگاه‌های داعش در سوریه و عراق و آزادسازی این مناطق از چنگال تروریست‌های تکفیری. این همزمانی را به فال نیک می‌گیریم و یاد و خاطره همه بسیجیان شهید را گرامی می‌داریم. حقیقت بسیج، آن گونه که در اندیشه و کلام امام (ره) آمده بود، فرازمانی و فرامکانی است؛ و از همین روست که بیرون از مرزهای ایران، و در زمانهای متفاوت، الهام‌بخش «مقاومت» در برابر سلطه‌خواهان و زورگویان جهان است.

اگر اراده خداوند بر آن قرار گرفته است که بر مستضعفان زمین منت گذارده و آنان را پیشوا و وارث گرداند، زمینه‌سازی این امر، گرد هم آمدن افراد و سازماندهی آنها بر مبنای ایمان و آرمانی واحد و به سوی هدفی واحد است. این سازمانِ مردمی، متفاوت از همه سازمانهایی است که در آن، مرتبت و منزلت، بر مبنای جایگاه، و در ساختاری از بالا به پایین تعیین می‌شود.

در «بسیج» فرمانده، کفش نیرویش را واکس می‌زند و پیرمرد هشتادساله و نوجوان پانزده ساله دوشادوش هم می‌جنگند. دلدادگی به والاترین خصایص الهی و تلاش برای از خود رها شدن، آن گوهری است که نیروی محرک اصلی و وجه تمایز بسیج از سایر تشکل‌های مشابه است. برای چنین تشکلی، آفت اصلی دورافتادن از «مردم» و توجه به «خدمت‌رسانی» به ایشان است.

هفته بسیج را به همه اهالی ایمان و عمل، خادمان بی‌نام و نشان مردم، رزمندگان جبهه‌های جنگ و علم و فرهنگ، تلاشگران عرصه اقتصاد و سیاست و همه کسانی که «بسیجی‌وار» زندگی می‌کنند تبریک عرض می‌کنم.»

منبع: مهر

کد خبر: 876560

وب گردی

وب گردی