دکتر آذین: ثمره خون شهدای مدافع حرم، پیروزی مقتدرانه جبهه مقاومت بر پدیده شوم و خبیث داعش است

مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با حضور جمعی از مسئولان و دانشگاهیان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم از زحمات دکتر سید حمیدرضا رئیس‌السادات سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر تجلیل و دکتر مسعود نصری به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی و منصوب شد.

دکتر احمد آذین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این مراسم با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: ثمره خون شهدای مدافع حرم همچون شهید محسن حججی، پیروزی مقتدرانه جبهه مقاومت بر پدیده شوم و خبیث داعش به عنوان فتنه معاصر است، که با جان‌فشانی نیروهای مقاومت و با محوریت و مستشاری نیروهای جمهوری اسلامی ایران، این پیروزی بزرگ و حذف سیطره این شجره ملعونه محقق گردید.

دکتر آذین افزود: جان‌فشانی شهدای مدافع حرم در امتداد تفکر ایثار و شهادت شهدای دوران دفاع مقدس است و این تفکر ایثار و از خودگذشتگی است که موجب شده امروز ایران اسلامی یکی از مقتدرترین و امن‌ترین کشورهای جهان بوده و این خون‌بهای شهدا است که آن را باید گرامی بداریم چرا که امنیت پایه و اساس همه فعالیت‌های کشور است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در هر حوزه‌ای مقتدرانه ورود پیدا می‌کند و اگر امروز دارایی و ثروتی مثل بازدارندگی دفاعی بالایی داریم و اگر دانش هسته‌ای را بومی کرده‌ایم و اگر در نانو و شبیه‌سازی و حوزه‌های پزشکی، چند کشور برتر جهان هستیم، همه به یمن چنین امنیتی است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: شعار راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی توسعه و تعالی است که توسعه ناظر بر پیشرفت در همه حوزه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، عمرانی است و تعالی یعنی توجه مضاعف بر روح فرهنگ و ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی و کارها و فعالیت‌ها در سطح دانشگاه باید پیوست فرهنگی خود را داشته باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: امروز عصر، عصر دانایی است ودر تعبیر مولای متقیان علم، مولایی و سروری می‌آورد و مایه اصلی هر نوع قدرت و توانایی، دانایی و دانش است. اگر در منظومه فکری مقام معظم رهبری توجه کنیم درمی‌یابیم که بحث جهاد علمی، ارتباط دانشگاه با صنعت، توجه به اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان و طرح آن در دانشگاه همه مبین این است که ایشان تاکید بر علم و دانایی دارند.کشور جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تا کنون نمایشی از توانایی و دانایی بوده است و علی‌رغم همه محدودیت‌ها بر محور دانایی حرکت کرده است.

دکتر آذین با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که از وفاق و همدلی بین مسئولان و مدیران شهر شاهین‌شهر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر وجود دارد، از زحمات چندین ساله دکتر سید حمیدرضا رئیس‌السادات تشکر کرد و از دکتر مسعود نصری سرپرست جدید این واحد دانشگاهی خواست از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرده و از این هم‌افزایی و وفاق در جهت تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران که اهداف دانشگاه آزاد اسلامی نیز هست بهره گیرد.

حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج، یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و فرماندهی سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و جان‌فشانی مدافعان حرم اهل‌بیت(ع)، پیروزی اخیر بر پدیده شوم و خبیث داعش محقق شد و به طور قطع این پیروزی به یاد ماندنی، در تاریخ معاصر جهان، ماندگار خواهد ماند.

حجت‌الاسلام حیدری دانشگاه را مکانی مهم و تاثیرگذار در جامعه دانست و گفت: برای تحقق مفاهیم مهمی همچون تمدن‌سازی نوین اسلامی که بارها در بیانات رهبر فرزانه انقلاب شنیده‌ایم، جز با تلاش دانشگاه‌ها و ایجاد بستر و زمینه‌های رشد و تعالی توسط دانشگاهیان، محقق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان امام جمعه شهر شاهین‌شهر نیز در این مراسم گفت: بنده از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون عضو هیئت موسس چندین واحد دانشگاه آزاد اسلامی بوده و با روسای مختلفی در ارتباط بوده‌ام و در این میان فعالیت‌های دکتر رئیس‌السادات در طول پنج سال گذشته در مدیریت واحد شاهین‌شهر را کامل و جامع می‌دانم.

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز در این مراسم به موفقیت‌های جبهه مقاومت بر داعش اشاره کرد و افزود: امیدواریم با وحدت و همدلی دولت‌های اسلامی دیگر هیچ زمان شاهد ایجاد پدیده‌ای همچون داعش در جهان نباشیم.

علیرضا بصیری در ادامه با اشاره به نقش دانشگاه در توسعه و رشد شاخص‌‎های علمی گفت: امروز ایران اسلامی توانسته است با تکیه بر توان خود و به برکت مجاهدت دانشمندان جوان، دانش‌پژوه و انقلابی قله‌های موفقیت را فتح نماید.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: یکی از خواسته‌های مهم رهبر معظم انقلاب که باید در دانشگاه‌ها به صورت ویژه دنبال شود موضوع اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار است که در این راستا دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عنوان سرمایه‌های کشور باید در جهت تحقق آن بکوشند.

علیرضا بصیری با اشاره به وجود ۱0 واحد دانشگاهی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: باید به محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی همچون کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در دانشگاه‌ها توجه شود و این مهم با تشکیل کارگروه‌های پژوهشی و تحقیقاتی توسط استادان و دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان و ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت،کشاورزی و گردشگری محقق خواهد شد و در این راستا مجموعه شهرستان آماده هرگونه همکاری و تعامل است.

کد خبر: 876574

وب گردی

وب گردی