تشکیل بسیج از هوشمندی امام (ره) بود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه فرهنگ بسیج عالمگیر شده ‌است، تاکید کرد: امروز نقش بسیج در جای جای ایران اسلامی بر همگان روشن است؛ این فرهنگ باید بماند و روز به روز گسترش پیدا کند، چرا که همه محتاج فرهنگ بسیج هستیم و بسیج به کمک ما نیاز ندارد.

به گزارش ایسکانیوز ، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در مراسم حضور حماسی بسیجیان تبریز در میدان ساعت با اشاره به دور اندیشی و هوشمندی امام راحل در مورد تشکیل بسیج مستضعفین، اظهار کرد: امام راحل قبل از آغاز جنگ فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی بسیج را صادر کردند، در آن روز ما نمی دانستیم فلسفه تشکیل بسیج چیست ولی در دفاع مقدس و بعد از آن پی به هوشمندی امام راحل بردیم.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم نه تنها در دوران دفاع مقدس بسیج کار دشمنان را در کنار نیروهای مسلح یکسره کرد، امروز نیز نقش بسیج در عرصه‌های گوناگون برای همگان روشن است.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: بسیج با کمک مردم قهرمان ایران اسلامی در دوران سازندگی و در همه نهادها سازمان نقش خود را به خوبی نشان داده است به طوریکه در جریان مبارزه با گروه‌های تکفیری، داعش نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر فرهنگ بسیج عالم‌گیر شده و در سوریه و عراق مشابه بسیج ما تشکیل شده است و در دوران بیش از چهار سال حضور گروه‌های تکفیری در منطقه از وجود آنها در صحنه‌های نبرد استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیج عالمگیر شده ‌است، تاکید کرد: امروز نقش بسیج در جای جای ایران اسلامی بر همگان روشن است؛ این فرهنگ باید بماند و روز به روز گسترش پیدا کند، چرا که همه محتاج فرهنگ بسیج هستیم و بسیج به کمک ما نیاز ندارد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به سخنی از امام‌خمینی(ره) مبنی بر اینکه بسیج، لشکر مخلص خداست، بیان کرد: همه باید بسیج را یاری کنیم تا بتواند در حفاظت از آرمان‌های امام راحل، حمایت و پشتیبانی از آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران و به ثمر رسیدن اهداف مقدس مقام معظم رهبری موفق باشد.

امام جمعه تبریز در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به موفقیت بسیج در همه عرصه‌ها امیدواریم در ماموریت جدید بازسازی چند روستا در منطقه زلزله‌زده هم موفق باشند.

کد خبر: 876575

وب گردی

وب گردی