شاکری: حاصل تفکر بسیجی  در جامعه انجام کارهای غیر ممکن است

عضو اسبق شورای شهر تهران گفت: بسیاری از اقدامات غیر ممکن که از ابتدای انقلاب تا کنون در کشور ما انجام شده و در کشورهای دیگر تحت عنوان شگفتی از آن یاد می شود، حاصل تفکر بسیجی و تفکر انقلابی است.

مجتبی شاکری عضو اسبق شورای شهر تهران و جانباز 8 سال دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ انقلابی و بسیجی در جامعه اظهار داشت: یکی از عناصری که طی انقلاب اسلامی کشف شد و نمونه سازی آن در عراق با عنوان حشد الشعبی و در سوریه با عنوان جیش الوطنی انجام شد بسیج بود؛ یعنی نیروهای مردمی که با کمترین هزینه بزرگترین و مهم ترین کارها را انجام می دهند.

وی افزود: بسیاری از اقدامات ناشدنی که از ابتدای انقلاب تا کنون در کشور ما انجام شده و در کشورهای دیگر تحت عنوان شگفتی از آن یاد می شود، حاصل تفکر بسیجی و تفکر انقلابی است؛ نمونه بارز این موضوع در زلزله اخیر کرمانشاه است. در دمای بسیار پایین این منطقه بچه های بسیجی گفته اند تا زمانی که آخرین خانه را در این منطقه نسازند دست از کار بر نمی دارند.

شاکری ادامه داد: جامعه با کسانی که به عنوان تراز مسئله انسانیت هستند بده بستان هایی را دارد؛ یعنی وجود نیروهای بسیجی در جامعه ما بسیاری از انرژی های خاموش و منفعل را به تحرک وا می دارد.

عضو اسبق شورای شهر تهران تاکید کرد: به عنوان مثال مسئله شهید محسن حججی انرژی بسیار زیادی را در کشور ایجاد کرد؛ مراسم تشییع این شهید بزرگوار سرشار از انرژی مثبت بود که حتی کشورهای خارجی به این موضوع واکنش نشان دادند. این مسئله یکی از ویژگی های روحیه انقلابی و بسیجی است که جامعه را به تحرک وا می دارد.

وی در پایان با تاکید بر این که نیروهای بسیجی فقط مسئول کار نظامی نیستند تصریح کرد: در حال حاضر نیز در بحث بازسازی سوریه و عراق نیروهای بسیجی نقش آفرینی خواهند کرد و در این زمینه کارهای شایسته ای انجام خواهند داد.

302

کد خبر: 876652

وب گردی

وب گردی