گفت و گوی تصویری با استادان زبان فارسی جهان

روابط عمومی بنیاد سعدی در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با وضعیت زبان فارسی در جهان، به تهیه فیلم هایی از استادان زبان فارسی و ایرانشناسی در سراسر جهان اقدام کرده است.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد سعدی، این مجموعه گفت و گوهای تصویری، «با آموزگاران قند پارسی» نام دارد که از هفته جاری، هر سه شنبه در وبگاه بنیاد سعدی و سایر شبکه های اجتماعی بنیاد همچون تلگرام، اینستاگرام به نمایش گذاشته می شود و در دسترس عموم علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

این مجموعه با نگرش آشنایی کلی با استادان زبان فارسی، شرق شناسی و ایرانشناسی و وضعیت زبان فارسی در دانشگاه¬های شاخص سراسر جهان تولید شده اند.

مجموعه « با آموزگاران قند پارسی»، مخاطبان خود را با علت علاقه این استادان به زبان فارسی، کمبودها و چالش های کرسی های زبان فارسی در دانشکده های شرق شناسی و ایرانشناسی، نگرش دانشجویان و مردم هر کشور به زبان فارسی و کشور ایران و همچنین نگاه زبان شناسی این استادان به زبان و ادبیات فارسی آشنا خواهد کرد.

این گفت و گوهای تصویری، برای نهادها و سازمان های فعال در امر زبان فارسی و گسترش آن، دانشجویان، استادان و پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی، علاقه مندان به فرهنگ و ادبیات ایران و تمامی مردم کشورمان جالب توجه خواهد بود.

تا کنون با استادان زبان فارسی و ایرانشناسی از کشورهای فرانسه، انگلستان، ایتالیا، روسیه، آلمان، ژاپن، چین، اوکراین، لهستان، گرجستان و سنگال مصاحبه تهیه شده است.

علاقه مندان می توانند از همین سه شنبه، 7 آذر ماه، اولین قسمت از مجموعه « با آموزگاران قند پارسی» را در سایت بنیاد سعدی (saadifoundation) در قسمت آلبوم فیلم، کانال بنیاد سعدی (https://t.me/bonyadsaadi) و اینستاگرام آن به آدرس @saadifoundation مشاهده کنند.

502

کد خبر: 876655

وب گردی

وب گردی