تولیت آستان قدس رضوی پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان چه گفت؟

تولیت آستان قدس رضوی گفت: درآمد موقوفات آستان قدس در ‌گلستان برای رفع محرومیت این استان در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امشب پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز برای تجلیل از مقام شامخ شهدا 5 آذر گرگان به استان گلستان آمدیم.

وی تصریح کرد: این روز تاریخی است برای استان گلستان و در حقیقت برای تجلیل از شهدای مدافع حرم امام رضا(ع) اتفاق افتاد و مردم برای تجدید بیعت با امام رضا در 5 آذر سال 1357 به میدان آمدند و به خاک خون کشیده شدند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز همچنین با بسیجیان دلاور استان گلستان که در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب از مذاهب و اقوام مختلف آمدند دیدار خواهیم داشت.

وی به برخی مسائل وقف در استان گلستان اشاره کرد و گفت: درصددیم از درآمدهای وقف در هر استان برای محرومیت هزینه کنیم و درآمد موقوفات آستان قدس در استان گلستان برای رفع محرومیت این استان در نظر گرفته می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: امید داریم بتوانیم 500 هزار نفر زیارت اولی‌ را که به علت مشکلات مالی به زیارت علی بن موسی رضا(ع) رفته‌اند را بیاوریم، امید داریم این روز دیر نباشد که بتوانیم این اقدام را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه 5 آذر ‌روزی تاریخی برای مردم گرگان است، گفت: در این روز مردم در دفاع از انقلاب و ارزش ها به میدان آمدند و در واقع این حادثه برای تجلیل از شهدای حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بود، پس از اطلاعیه حضرت امام خمینی (ره) مردم این شهر به خیابان آمدند و اجتماع کردند و به خاک و خون کشیده شدند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این شهدای عزیز برای دفاع از حرم و حریم جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: دیدار با مردم این استان و بسیجیان دلاور که در جهت بسیج توانمندی‌ها برای دفاع از انقلاب و نظام در هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از حرم، چه شیعه و چه سنی کارنامه بسیار درخشانی از خود باقی گذاشته و برگ زرینی را قرار دادند، هدف دیگر این سفر است.

وی ادامه داد: سرکشی به برخی از مسائل وقفی در استان از دیگر موضوعات مورد بحث در این سفر است. بنا شده تا از درآمدها موقوفات در هر استانی درصدی از آن را با توجه به نیات واقف در همان استان هزینه کنیم، در گلستان هم درآمد موقوفات برای رفع محرومیت همین استان هزینه خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: فکر می‌کنیم به برکت موقوفات حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) افراد زیادی که تاکنون عشق حضرت رضا (ع) را در دل دارند اما به علت مشکلات مالی نتوانستند به زیارت حضرت مشرف شوند، با این امکانات بتوانند تشرف پیدا کنند.

‌رئیسی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از نیم میلیون زائر اولی را از سراسر کشور به مشهدمقدس اعزام کردیم و فکر می‌کنیم دور نباشد روزی که هیچ کسی در کشور به دلیل مشکلات مالی نتواند به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده باشد.

کد خبر: 876757

وب گردی

وب گردی