اقدامات لازم براى مهار رگ سفید انجام شد

با آواربرداری بقایای دکل ٩٥ فتح از دهانه چاه ١٤٧ رگ سفید و پاکسازی کامل محوطه چاه، مقدمات آغاز عملیات مهار فوران و آتش چاه از سطح (Top Kill) فراهم شد.

به گزارش گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، محسن پاک نژاد، معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران گفت: خوشبختانه بعدازظهر یکشنبه، پنجم آذرماه، به لطف خداوند متعال و با همت و پشتکار ستودنی همکارانمان در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران، مهمترین گام در مسیر عملیات مهار فوران از سطح (Top Kill) چاه ۱۴۷ رگ سفید برداشته شد.

او افزود: این گام مهم، آواربرداری انبوهی از تجهیزات پرحجم و سنگین به وزن حدود ۳۰۰ تن باقیمانده از دکل حفاری ۹۵ فتح از روی دهانه چاه، هدایت شعله‌های سرکش و همچنین مسیر سیال خروجی از چاه به صورت عمودی بود که پس از چند بار تلاش و با وجود دشواری های بسیار زیاد به سرانجام رسید.

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران اقدام بعدی را انجام عملیات نصب استینگر، دودکش و متعلقات مربوطه عنوان و ابراز امیدواری کرد که این اقدام، گام نهایی در مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید باشد.

بر اساس این گزارش، هفتم آبان ماه امسال، دکل ٩٥ فتح شرکت ملی حفاری که روی چاه ١٤٧ رگ سفید مشغول فعالیت بود، دچار حریق شد؛ حادثه ای که به منظور مهار آن در کوتاه ترین زمان ممکن، عملیات مهار فوران چاه از ٢ روش مهار فوران از سطح (Top Kill) و مهار فوران از عمق (Bottom Kill) به طور موازی در دستور کار قرار دارد.

401

کد خبر: 876807

وب گردی

وب گردی