شرط جالب اردوغان برای استعفایش

اردوغان در پاسخ به اتهامات قلیچدار اوغلو مبنی بر خارج کردن پول از ترکیه و سرمایه گذاری در بهشت های مالیاتی، اعلام کرد در صورت اثبات این اتهامات از سمت خود استعفا خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از حریت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد چنان چه کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) بتواند ثابت کند وی و خانواده اش خارج از ترکیه دارایی دارند، از سمت ریاست جمهوری استعفا خواهد کرد.

اردوغان گفت: «اگر طیب اردوغان خارج از کشور یک پنی دارایی دارد، باید ثابت شود. اگر ثابت شود، من حتی برای یک لحظه هم در منصب ریاست جمهوری باقی نخواهم ماند.»

قلیچدار اوغلو پیشتر خانوادۀ اردوغان و بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه را به فساد مالی و خارج کردن پول از کشور و سرمایه گذاری در بهشت های مالیاتی نظیر جزیرۀ مالت، متهم کرده بود.

قلیچدار اوغلو گفته بود: «اردوغان! یک سؤال ساده از تو می پرسم. آیا می دانی بچه هایت، دامادت، پدر زنت، برادرانت و دستیاران پیشینت چند میلیون دلار آمریکا به یک شرکت در بهشت های مالیاتی آن سوی آب ها تزریق کرده اند؟»

اردوغان در ادامۀ اظهارات خود در پاسخ به قلیچدار اوغلو افزود: «طیب اردوغان در کدام بانک خارجی حساب دارد؟ نشان دهید. اما اگر نتوانید ثابت کنید، این شما هستید که باید سیاسیت را رها کنید. اگر ثابت کردید، من منصب ریاست جمهوری و سیاست را رها خواهم کرد.»

کد خبر: 876823

وب گردی

وب گردی