بهره‌برداری همزمان از داعش و تشیع انگلیسی راهبرددشمن در آینده است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف‌افکنی میان مذاهب اسلامی به روش‌های مختلف و بهره‌برداری همزمان از داعش و تشیع انگلیسی، مهمترین راهبرد دشمن در آینده است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز حجت الاسلام پژمانفر نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان سلطه نظامی داعش در عراق و سوریه و با اشاره به خطرات احتمالی آینده اعضای این گروهک تکفیری تروریستی اظهار داشت: داعش یک جریان فکری کاملا منحرف است که تلاش کرده تا در کنار جریان استکبار، نقش فعالی در جریان اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی ایفا کند.

وی افزود: هیچ منطقی پشت تفکر و حرکات این جریان نیست و به دلیل انحرافات عمیق آن است که بدون پشتوانه مردمی، انواع و اقسام سلاح ها و کمک های مالی از طرف نظام سلطه به آن شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: کسی به اندازه سر سوزنی تردید ندارد که پشت سر این قضیه، رژیم صهیونیستی و ایالات متحده امریکا قرار دارند و حالا که سلطه میدانی آنها پایان یافته، ممکن است به اشکال دیگر مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

پژمانفر با اشاره به تلاش پشتیبانان داعش برای ایجاد تزلزل در جریان های ناب فکری و علاقمندان به مبانی تفکر اسلامی در جهان گفت: با وجود این تلاش ها، به لطف خداوند زمینه تفکیک قائل شدن میان این جریان انحرافی و دست‌پرورده دشمن با جریان ناب اسلامی برای مردم منطقه و جهان فراهم شده و در واقع همان آموزه امام راحل که میان اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی تفاوت قائل می‌شدند، در حال بروز و ظهور است.

وی در عین حال با اشاره به مهمترین خطر آینده این قبیل گروهک های تکفیری و تروریستی عنوان کرد: قطعا پشتیبانان قبلی داعش در آینده نیز از همه ظرفیت ها برای ضربه زدن به جهان اسلام و جریان ناب اسلامی در جهان بهره خواهند گرفت و در این مسیر، نه تنها از داعش و امثال آن بهره‌برداری خواهند کرد، بلکه از جریان های انحرافی داخل شیعه مانند تشیع انگلیسی نیز همزمان بهره‌برداری خواهند کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به جدی شدن راهبرد دشمن در آینده برای تفرقه میان مذاهب اسلامی و بهره گیری از این فضا به نفع خودشان اشاره کرد و افزود: وقتی خاطرات سفرای روباه پیر استعمار «انگلیس» را که در کشورهای مختلف حضور داشته اند مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که با همین ترفندها جای پای خودشان را در منطقه و جهان اسلام بازکرده‌اند.

پژمانفر ادامه داد: در خاطرات یکی از سفرای انگلستان در هند می‌خواندم که نوشته بود، در هندوستان مدتی بود که مراجعه مردمی به سفارت انگلیس کم شده بود. ما نیز برای اینکه جایگاه خودمان را بدست بیاوریم، افرادی را اجیر کردیم تا تعدادی از گاوهای هندوها را بکشند و در مقابل مساجد مسلمانان بیندازند. این مسئله باعث دعوا و کشتار میان مسلمانان و هندوها در یک فاصله صبح تا ظهر شد و ما نیز میان آنها مداخله کردیم و گفتیم چرا هموطن باید هموطن را بکشد؟

وی افزود: در ادامه خاطره این سفیر انگلیسی آمده است که ما جمعی از هندوها و مسلمانان را برای صلح و سازش به سفارتمان دعوت کردیم و بالاخره بعد از چندساعت گفتگو توانستیم میان آنها آشتی برقرار کنیم و به خواسته‌مان رسیدیم؛ چراکه وقتی این دو جمعیت در حال خروج از سفارت ما بودند، نگاهی به پرچم انگلیس انداختند و گفتند خدا سایه این پرچم را بر سر کشور ما نگه دارد که اگر نبود، معلوم نبود چقدر از همدیگر را می‌کشتیم!

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: استکبار در اشکال مختلف با این نقش‌آفرینی تلاش کرده است تا مایه اختلاف و نزاع میان مذاهب اسلامی باشد و در آینده نیز همین نگرانی به اشکال دیگر برای بهره‌برداری از امثال داعش وجود دارد.

منبع: مهر

303

کد خبر: 876878

وب گردی

وب گردی