اهالی این استان خط شکن خدمات رسانی پزشکی به زلزله‌زدگان

به گفته‌ی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فارسی‌ها در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله‌زده، خط شکن بودند و عملکرد خوبی را ارائه دادند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علی بهادر با اشاره به اعزام 2 تیم بهداشتی درمانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناطق زلزله‌زده در کرمانشاه، گفت: ستاد حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بلافاصله بعد از وقوع زلزله با برگزاری نشست‌هایی برنامه‌ریزی لازم برای حضور تیم‌های پزشکی و ارائه خدمات را انجام داد.

بهادر با بیان اینکه تیم اعزامی علوم پزشکی فارس نخستین تیم اعزامی از سوی وزارت بهداشت به مناطق زلزله‌زده بوده است، گفت: در مجموع 171نفر از مجموعه اورژانس، بهداشت و درمان دانشگاه، در این مناطق حضور داشتند و به صورت شبانه روزی، خدمات رسانی کردند.

او با اشاره به ارایه حجم مناسبی از خدمات به هموطنان زلزله زده با حضور تیم اعزامی از این دانشگاه، طی روزهای گذشته، در بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یادآور شد: تیم‌های امدادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمادگی دارند تا در صورت نیاز دوباره، در این مناطق حاضر شده و به آسیب دیدگان خدمات رسانی کنند.

مدیر ستاد حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه تیم‌های امدادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سه گروه به این مناطق اعزام شدند، گفت: گروه نخست، گروه ارزیاب و گروه‌های دوم و سوم، گروه‌های عملیات اورژانس، پزشکان و تیم بهداشتی بودند که حدود هشت روز، کار امدادرسانی در این مناطق را بر عهده داشتند.

محمودرضا پیروی با اشاره به رضایتمندی مردم مناطق زلزله زده از خدمات درمانی ارایه شده، افزود: در این مدت خدمات مختلفی شامل ویزیت‌های جزیی، بازدیدهای بهداشتی، تغذیه، بهداشت محیط، عمل‌های جراحی ارتوپدی، عمل‌های زنان، سزارین، طب اورژانس و تمام خدماتی که در دانشگاه انجام می‌شود، به مردم حادثه دیده از زلزله ارایه شد.

او گفت: با توجه به آسیب زیادی که به مناطق زلزله زده وارد شده است، تیم های درمانی به مرور در منطقه حاضر می شوند و هر دو هفته، یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای امدادرسانی به کرمانشاه اعزام می‌شوند.

پیروی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نخستین تیمی بود که در منطقه مستقر شد و نخستین تیم همیشه سخت‌ترین کار را بر عهده دارد؛ برپایی بیمارستان صحرایی و تریاژ از کارهایی است که با تلاش نفرات اعزامی دانشگاه در مناطق آسیب دیده از زلزله، انجام شد.

مدیر ستاد حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امیدواریم با کمک‌هایی که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق زلزله زده انجام می‌شود، ایرادات برطرف شده و ارایه خدمات به مردم بیشتر و بهتر انجام شود زیرا مناطق زلزله زده به ویژه شهر سرپل ذهاب بسیار آسیب دیده است.

پیروی گفت: در حال حاضر مهمترین نیاز مردم مناطق زلزله زده غرب کشور، سرپناه و با توجه به سرمای منطقه، استقرار کانکس بهترین اقدام به شمار می‌رود؛ البته بهتر است این امور به کسانی واگذار شود که به صورت تخصصی با میزان ورود کالا و تجهیزات و نیازها به این مناطق آشنا هستند.

فرمانده تیم اعزامی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: با دستور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یک تیم 171نفره شامل تیم های بهداشتی، درمانی و پشتیبانی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام و با استقرار در چهار منطقه، خدمات بسیار خوبی را به مردم ارایه کردند.

عبدالحسین فرحبخش افزود: هدف دانشگاه علوم پزشکی شیراز این بود که ارزیابی اولیه ای را از منطقه داشته باشد و بتواند در کنار این ارزیابی، کارهای بهداشتی و درمانی منطقه را انجام دهد تا دانشگاه های دیگری که در ادامه در این مناطق حاضر می شوند، بتوانند با شرایط بهتری کار را ادامه دهند.

فرمانده تیم اعزامی بهداشت و درمان دانشگاه، ادامه داد: همکاران ما حدود یک هفته در تمامی زمینه‌های بهداشتی و درمانی، به بهترین شکل، به مردم زلزله زده خدمت رسانی کردند.

او با اشاره به تخریب خانه‌ها و بیمارستان در منطقه سرپل ذهاب، گفت: دولتمردان ما در تلاش هستند تا مشکلات مردم در این دو زمینه برطرف شود. تیم اعزامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با وجود سرمای هوا و دشواری‌های زندگی در چادر، با انگیزه بسیار خوب به مردم آسیب دیده از زلزله خدمات رسانی کردند.

900

کد خبر: 876880

وب گردی

وب گردی