«طبرخون» در گالری ۱۴ برگزار می شود

نمایشگاه عکس های امید محکمی با عنوان «طبرخون» عصر جمعه ۱۰ آذر در نگارخانه ۱۴ افتتاح می شود.

به گزارش ایسکانیوز، در جدیدترین نمایشگاه عکس های امید محکمی که از ۱۰ آذر در نگارخانه ۱۴ برپا می شود، آشفتگی فرهنگی و اجتماعی حاصل از بی‌تدبیری را به چالش کشیده شده است.

این آثار با دوربین قطع متوسط عکاسی و با تکنیک «فتومونتاژ» خلق شده‌اند و عکاس برای رسیدن به مفهوم دلخواه از انعکاس تصاویر برخی شخصیت های تاریخی نظیر مستوفی‌الممالک، کریم‌خان زند و امیرکبیر در تیغی زنگ زده به عنوان نمادی برّان و مردانه بهره جسته است.

محکمی در این نمایشگاه انفرادی، ۹ عکس رنگی در ۲ اندازه ۷۰*۱۱۸ و ۷۰*۱۰۵ سانتیمتر به نمایش گذاشته است.

وی متولد ۱۳۵۷ شیراز است و از سال ۱۳۷۵ به شکل حرفه‌ای عکاسی می‌کند. تمرکز فعالیت های عکاسی وی در زمینه عکسبرداری از آثار موزه‌ای و هنری بوده و در عکاسی‌های هنری، سعی می‌کند دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی اصیل را از زوایای جدید و با بیانی بدیع خلق کند. عکس‌های او بیشتر در قالب هنرهای مفهومی و انتزاعی می‌گنجد.

وی در اولین نمایشگاه انفرادی خود که در تهران با عنوان «مچاله های خون» برپا شد، به موضوع خشونت پرداخت. وی در دومین نمایشگاه انفرادی اش که در اردیبهشت سال جاری در شیراز با عنوان «فقدان» برپا شد، از خاطره حضور آدمی و زوال زمانه سخن گفت.

نمایشگاه عکس های «طبرخون» تا ۲۷ آذر در نگارخانه ۱۴ واقع در خیابان انقلاب، خیابان خارک، جنب ساختمان انجمن خوشنویسان، پلاک ۱۴ دایر خواهد بود. علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

503

کد خبر: 876899

وب گردی

وب گردی