برنامه ریزی وسیع و پایدار برای ایمن تر کردن تاسیسات برق در کشور

وزیر نیرو گفت: با هماهنگی معاونت برق و انرژی وزارتخانه در حال حرکت به سمت برنامه ریزی وسیع و پایدار برای ایمن تر کردن تاسیسات برق در کشور هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در جلسه روند خدمات رسانی آب و برق به مناطق زلزله در محل فرمانداری شهرستان ثلاث باباجانی زلزله را یک تهدید همیشگی دانست و افزود: زمان زلزله غیرقابل پیش بینی ولی واقعیت آن انکارناپذیر است. زلزله تهدیدی همیشگی است و باید موجب هوشیاری شود. هوشیاری به این معنا که ما بایستی از همین امروز، دیروز و لحظات پس از وضوع زلزله خود را برای زلزله بعدی آماده کنیم.

او افزود: ثبت آنچه در کانون زلزله و در برخورد با مسائل فنی، اجتماعی، سیاسی، روانی و اقتصادی رخ می‌دهد، می‌تواند زیربنای برنامه ریزی‌های کلان کشور برای مقابله با زلزله‌های بعدی باشد.

وزیر نیرو تصریح کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که از هر زلزله درس‌های جدی بگیریم، این‌ درس‌ها را به کار بگیریم و با به کارگیری آن‌ها مقاوم شویم تا بتوانیم مردم، کشور، تمدن و فرهنگ خود را حفظ کنیم.

اردکانیان تاکید کرد: این موضوع انکارناپذیر است که باز هم در همه مناطق و حتی این منطقه زلزله خواهیم داشت بنابراین ما باید به سمتی حرکت کنیم که پس از پذیرش این زیان و خسارت، تکان‌های آن موجب شود ما به خواب نرویم و از تجربیات خود هر چه بهتر استفاده کنیم.

او خاطرنشان کرد: با هماهنگی معاونت برق و انرژی وزارت نیرو در حال حرکت به سمت برنامه ریزی وسیع و پایدار برای ایمن تر کردن تاسیسات برق در کشور هستیم که در این بین مسلما مدیران استانی بسیار کمک کننده خواهند بود تا ما بتوانیم به سمت آسیب ناپذیری و یا حداقل کردن خسارت‌ها پیش برویم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مرزها باید آبادترین نقاط کشور باشند، گفت: توفیق خواهیم داشت با کمک یکدیگر مناطق آسیب دیده را بهتر از پیش بسازیم

402

کد خبر: 876948

وب گردی

وب گردی