نظر مدیرعامل سایپا درمورد ادغام شرکت های خودروسازی/ با ایران‌خودرو پلتفرم مشترک تولید خواهیم کرد

پس از انتصاب مدیرعامل جدید سایپا و پیام تبریک مدیرعامل ایران خودرو به او شائبه پیشنهاد ادغام خودروسازان داخلی مطرح شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ پس از انتصاب جهرودی به مدیریت گروه خودروسازی سایپا، هاشم یکه زارع همتای ایران‌خودرویی وی در پیامی این انتصاب را تبریک گفت.

هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو در این پیام، انتصاب جهرودی را به عنوان مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا تبریک گفت و ضمن آرزوی توفیق برای وی، بر ضرورت گسترش همکاری های دو جانبه در راستای توسعه صنعت خودرو کشور تاکید کرد.

در بخشی از پیام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو آمده است:

سایپا و ایران خودرو به عنوان دو قطب تولید خودرو کشور، می توانند در سایه همکاری‌های برنامه‌ریزی شده، با هدف توسعه این صنعت و تبدیل آن به قطب تولید خودرو در خاورمیانه، ضمن غلبه بر مشکلات، در بخش‌های مختلف به‌ویژه طراحی و توسعه از توانمندی‌های یکدیگر بهره‌مند شوند.

اما نکته جالب توجه در این پیام از نگاه برخی رسانه ها ارسال سیگنال ادغام و یا اصطلاحا "ریل گذاری ادغام" دو شرکت خودروسازی بود.

برخی رسانه ها با تحلیل متن تبریک مدیرعامل ایران خودرو نوشتند:

"مدیرعامل ایران خودرو در پیام تبریک خود به مدیرعامل جدید سایپا پیشنهاد داد تا دو شرکت در بخش طراحی و توسعه از توانمندی های خود استفاده کنند.

به نظر می رسد، تفکر یکی شدن در میان خودروسازان هنوز طرفدار زیادی ندارد و بهتر است تا تصمیم سازان اصلی اقتصاد کشور در این رابطه چاره جویی کرده و با الگوبرداری از دنیا، راهکارهای خود را برای ادغام ایران خودرو و سایپا ارائه دهند.

منظور از ادغام صرفا تغییر نام و لوگو و از بین بردن هویت خودروسازان نیست بلکه غرض آن است تا دوشرکت حتی الامکان به یکدیگر اعتماد داشته و مراکز تحقیق و توسعه و نظام بازاریابی و کسب و کار خود را در یکدیگر بیامیزند و دانش کسب شده در این زمینه را یکی کنند."

اما محسن قاسم جهرودی مدیرعامل جدید سایپا این موضوع را قویاً رد کرد و گفت: مشخص است کسی که این پیام را به ادغام برداشت می‌کند معنی واقعی شرکت‌ها و ادغام را درک نکرده است.


او در ادامه گفت: هر شرکت یک ماهیت حقیقی و حقوقی دارد که مختص خود آن شرکت است.

مدیرعامل سایپا تاکید کرد: قرار بر این است دو شرکت خودروساز با همکاری یکدیگر تولیدات مشترک داشته و با ارائه پلتفرم‌های مشترک هزینه های تولید محصول را تا حد امکان کاهش دهیم.

منبع: خبر فوری

کد خبر: 876963

وب گردی

وب گردی