سهم ٢٠ درصدى وزارت ارتباطات در حوزه مخابرات/اقتصاد دیجیتال در اولویت اقتصاد دنیاست

وزیر ارتباطات و فناورى اطلاعات گفت: در دنیا اقتصاد صنعتى چهارم در حال وقوع است و اقتصاد دیجیتال در اولویت اقتصاد دنیاست و به نوعى مهمترین پیام کشورهاى توسعه یافته، اقتصاد دیجیتال است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدجواد آذرى جهرمى، وزیر ارتباطات و فناورى اطلاعات در نشست خبری که در اتاق بازرگانی برگزار شد گفت: وزارت ارتباطات جزو وزارتخانه هایى است که با توجه به شرایط حاکم، تصدى گرى را در بخش ارتباطات واگذار کرده است.
او با بیان اینکه ایران در حوزه مخابرات داراى سهم ٢٠ درصدى است، اظهار داشت:به صورت مستقیم در حوزه ارتباطات کشور داراى حوزه زیرساخت با درآمد دو هزار میلیارد تومان در سال است که شش تا هفت درصد از حجم بازار را تشکیل مى دهد و در حال حاضر براساس تکلیف دولت عهده دار این حوزه هستیم.
جهرمى گفت: وزارت ارتباطات حوزه بسیار مناسبى است که دولت بر آن تصدى گرى ندارد و نیز تنظیم بازار را برعهده دارد.
وزیر ارتباطات و فناورى اطلاعات بیان کرد: اکنون موضوعى که بسیار قابل اهمیت است و در برنامه ششم توسعه عهده دار آن هستیم افزایش حجم بازار ارتباطات است، در حال حاضر این میزان ٣٥ هزار میلیارد تومان است که باید آن را تا ٢.٥ برابر افزایش دهیم و براساس برنامه ریزى هاى انجام شده امیدوار به تحقق آن هستیم.
او افزود: آنچه که در دنیا در حال وقوع است متفاوت با هدف گذارى ما پیش می رود و حوزه IT شامل رشد چندین برابر و بى نظیرى در کشورهاى دنیا است.
جهرمى خاطرنشان کرد: در دنیا اقتصاد صنعتى چهارم در حال وقوع است و اقتصاد دیجیتال در اولویت اقتصاد دنیاست و به نوعى مهمترین پیام کشورهاى توسعه یافته، اقتصاد دیجیتال است.

وزیر ارتباطات و فناورى اطلاعات تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال به عنوان موضوعى است که در کلیت اقتصاد ایران مطرح نیست و بیشتر مباحث اقتصادى ایران وابسته به مباحث گذشته مانند نفت، پتروشیمى و کشاورزى است.
به گفته او، قدرت اقتصاد دیجیتال بسیار زیاد است که این امر باعث شده تا تمام کشورها براى این نوع اقتصاد برنامه هایى را در دستور کار قرار دهند.
جهرمى با بیان اینکه سهم اقتصاد دیجیتال در برخى از کشورها تنها پنج درصد است، افزود: به طور قطع رشد اقتصاد دیجیتال باعث رشد کشور مى شود و مهمترین پیام اقتصاد دیجیتال ترکیب بخش هاى مختلف با یکدیگر است که این ها به عنوان زیرساخت فناورى اطلاعات تلقى مى شود.
وزیر ارتباطات و فناورى اطلاعات گفت: در صورتى که به دنبال پیش روى به سمت اقتصاد دیجیتال هستیم باید بحث فناورى اطلاعات که در برنامه ششم توسعه مطرح شده است فعال و نگاه جامعى را به این اقتصاد داشته باشیم.
او اظهار داشت: تحولى که اقتصاد دیجیتال در مفهوم اقتصاد و نظام بانکى به همراه خواهد داشت جزو برنامه هاى بسیار بزرگى است که نیازمند برنامه ریزى دقیق است.
جهرمى با بیان اینکه دولت ها در عرصه اقتصاد دیجیتال در صدد استفاده از این موضوع هستند، گفت: ساختار وزارت اقتصاد از گذشته به همین صورت بود و زمانى که وزارت ارتباطات خصوصى سازى شد بسیارى از وظایف از این سازمان گرفته شد و به مرحله انحلال رسید اما در زمان واعظى با توجه به تلاش هاى بسیارى که انجام شد برخى از وظایف گذشته این سازمان بازگردانده شد اما همچنان ساختار آن، به روال گذشته بازنگشته است.

403

کد خبر: 877015

وب گردی

وب گردی