آمریکا همچنان به دنبال بهره برداری از مهره داعش است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت حفظ هوشیاری برای دوران پساداعش گفت: آمریکا همچنان به دنبال بهره برداری از مهره داعش است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام سید ابوالحسن گفت: سران آمریکا دروغ می گویند که داعش یک مهره سوخته است یا مدعی می شوند که مواضع داعش را بمباران می کنند.
وی افزود: آمریکا هیچوقت برای مسلمانان یا داعش دلسوزی نمی کنند بلکه به دنبال ابزار هستند و داعش ابزار کارآمدی برای آمریکا بعد از وهابیت است که کارآمدی خود را در جهان اسلام از دست داده و در واقع آمریکا به دنبال یک غده سرطانی بدخیم در جهان اسلام است.
نواب همچنین گفت: اگر رهبر معظم انقلاب سخن از پساداعش به میان آوردند، باید بدانیم بر اساس وقایع تاریخی این گروه همچون وهابی ها تا به حاکمیتی در گوشه ای از دنیا نرسد، دست بردار نیست و دنیا برای این که شر این گروه را بخواباند، همچون یهودی ها که در اروپا حرکتی را شروع کردند و یا وهابیت که در عربستان اقدام کردند، داعشی ها نیز اینگونه خواهند بود.
این کارشناس مذهبی تاکید کرد: به همین دلیل، آمریکا و اذنابش تلاش می‌کنند تا گوشه ای از یک سرزمین مظلوم را در اختیار داعش قرار دهند و حکومتی را برای آنان دست و پا کنند.

جوانان 6 کشور طومار داعش را برچیدند
وی با اشاره به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: هشدارهای مطرح شده در این پیام نشانه هوشمندی ایشان است که چگونه یک پیر فرزانه ای که 36 سال رئیس جمهوری و رهبر بوده است، آن هم در منطقه پرآشوب با این سابقه هشدار می‌دهد و لذا باید بدانیم که آمریکا و مستکبران برای پساداعش برنامه دارند و برنامه مدون آنها به گونه ای است که توطئه ای دیگر در آستین دارند و خواب دیگری را برای امت اسلامی دیده اند.
نواب تاکید کرد: البته هزار و 400 سال است که این خواب ها و برخوردها وجود دارد و از بین نخواهد رفت لذا ما باید به امت اسلامی برگردیم و خوشبختانه دیدیم که چگونه جوانان 6 کشور ایران، عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و پاکستان چنان ضربه‌ای به داعش زدند که طومار آن را برچیدند.
وی همچنین گفت: بر همین اساس راه برای ایجاد وحدت میان 60 کشور هم وجود دارد و اگر بتوانیم دل و جان جوانان این کشورها را متحد کنیم، مطمئناً 10 برابر این توطئه نیز به ما آسیبی نمی رساند.

وسعت مناطق آزادشده از دست داعش، پنج برابر رژیم اشغالگر اسراییل است
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: الان رژیم صهیونیستی به شدت وحشت کرده است چون اسرائیل با پهپادها و ابزارهای کنترلی می دید که چگونه این جوانان مسلمان توانستند 50 هزار کیلومتر مربع از خاک سوریه را طی سه ماه آزاد کنند و این پیروزی با رشادت و از خودگذشتگی جوانان 6 کشور محقق شد.
وی افزود: به نظر من رژیم صهیونیستی دیگر جرات حمله به ایران را نخواهد داشت چون وسعت مناطق آزاد شده توسط این جوانان داوطلب و ارتش مردمی پنج برابر وسعت خاک فلسطین اشغالی تحت سیطره اسراییل است، به همین دلیل اگر سران رژیم صهیونیستی عقل داشته باشد، باید تا ابد هوس حمله را از ذهن خود دور کنند و به نظر من باید از این منطقه خارج شوند و به دنبال گرفتن تابعیت از کشوری دیگر باشند.
نواب تاکید کرد: بنابراین توطئه پساداعش قطعی است و آمادگی ما نیز باید قطعی باشد و تنها راه حل نیز آزاد کردن سوریه و عراق بود و اگر دل های یک درصد از جوانان جهان اسلام متحد شود و به آنان اجازه داده شود که با توطئه‌های دشمن آشنا شود، می توان ارتشی تشکیل داد که دنیا را فتح و همه توطئه‌ها را خنثی کند.

روحیه جوان و پرشور و نشاط رهبر انقلاب
وی تنها راه پیروزی مسلمانان را اتحاد، انسجام، همکاری و هوشیاری دانست که این هوشیاری با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب میسر خواهد بود.
نواب با اشاره به دقت نظر رهبر معظم انقلاب در پیام اخیر ایشان گفت: در زمانی که همه در شور و نشاط و خوشحالی از بیداری اسلامی در منطقه بودیم، حضرت آیت الله خامنه ای در آن میان یادآوری کردند که مواظب باشید آمریکا بیداری اسلامی را به نفع خود مصادره نکند و همینطور هم شد و دیدیم که آمریکا بر بیداری اسلامی مسلط شد، آن را به دست گرفت و هر ضربه ای که می خواست بر آن وارد آورد.
وی افزود: رهبر انقلاب بر اساس 36 سال تجربه ریاست جمهوری و رهبری سخن می گویند و بنده این 36 سال تجربه پر آشوب را که با هوشمندی کامل پشت سرگذاشتند با 100 سال تجربه عوض نمی کنم، چون از زمانی که خود لباس رزم پوشیده و در جبهه های رزم شرکت کردند تا امروز یک لحظه از پا ننشسته و اگرچه 78 سال دارند ولی فکر و روح و جانشان همچون یک جوان 18 ساله است که در 18 سالگی در نجف و بغداد به دنبال اخوان المسلمین بود تا با آن آشنا شود و این شور و شعف و روحیه پر شور و نشاط همچنان پابرجاست.

خاطره ای از مرحوم هاشمی رفسنجانی
وی با بیان خاطره ای از مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: هشت سال پیش ایشان به من گفت که «30 سال پیش در حزب جمهوری گفتم و نوار آن نیز موجود است که آقای خامنه ای فوق العاده است و هیچ تصمیم عجولانه ای نمی‌گیرد ولی هر تصمیمی گرفت، صحیح و هوشمندان و عمیق است ولی من فوری تصمیم می‌گیرم و زود هم پشیمان می‌شوم».
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: این سخن را کسی گفته که 60 سال با رهبر معظم انقلاب همراه بوده است و بر اساس تجربیات خود این سخن را گفته است.
سردار سرلشکر پاسدارحاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه شنبه هفته گذشته،30 آبان ماه طی نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام کرد و این پیروزی بزرگ را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جهان اسلام تبریک گفت.
رهبرمعظم انقلاب نیز درپاسخ به سردارسلیمانی نوشتند: خدای بزرگ را با همه وجود سپاسگزارم که به مجاهدات فداکارانه شما وخیل عظیم همکارانتان در سطوح مختلف، برکت عطا فرمود و شجره‌ خبیثه ای را که به دست طواغیت جهان غرس شده بود، به دست شما بندگان صالح در کشور سوریه و عراق ریشه کن کرد.
ایشان افزودند: اینجانب صمیمانه به شما تبریک می گویم و با این حال تأکید می کنم که از کید دشمن غفلت نشود. آنهائی که با سرمایه گذاری سنگین این توطئه شوم را تدارک دیده بودند آرام نخواهند نشست وسعی خواهند کرد آن را در بخشی دیگر از این منطقه و یا به شکلی دیگر دوباره به جریان افکنند. حفظ انگیزه، حفظ هوشیاری، حفظ وحدت، زدودن هر پسماند خطرناک، کار فرهنگی بصیرت افزا و خلاصه، آمادگی‌های همه جانبه نباید فراموش شود.
ایشان همچنین روز پنجشنبه، دوم آذرماه در دیدار مهمانان شرکت‌کننده در اجلاس «محبان اهل‌بیت (ع) و مسئله تکفیری‌ها» فرمود: اگرچه داعش در عراق و سوریه به نقطه پایان خود رسید اما نباید از کید و مکر دشمنان غافل بود زیرا آمریکا و صهیونیسم و دنباله‌های آنها، از دشمنی با اسلام دست نخواهند کشید و ممکن است توطئه ای همچون داعش و امثال آن را در منطقه ای دیگر طراحی و اجرا کنند.

منبع : ایرنا

کد خبر: 877027

وب گردی

وب گردی