مسابقه دفاع از پایان نامه در سه دقیقه

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان زنجان برای اولین‌بار در استان اقدام به برگزاری رقابتی حساس و جذاب در بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان می‌کند که در این رقابت، شرکت‌کنندگان سه دقیقه فرصت خواهند داشت تا از پایان‌نامه خود دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، بی شک، برگزاری مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های دانشجویی که قرار است برای اولین‌بار توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان در استان کلید بخورد، بستری برای کمک به رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان و نیز مهیا کردن فرصتی برای برقراری ارتباط بین فضای دانشگاه، صنعت، جامعه و کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی است.

شرکت‌کنندگان در اولین دوره مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی در زنجان از ابتدای مهر امسال برای حضور در این مسابقات فراخوان شده و تا دهم آذر می‌توانند برای حضور در این مسابقات که مختص پایان‌نامه‌هایی است که از ابتدای پارسال تا پایان شهریور امسال در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از همه دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد و نیز دانشگاه‌های خارجی مورد تایید این وزارت‌خانه‌ها بوده و از آن دفاع کرده‌ بودند، ثبت‌نام کنند.

پس از پایان مهلت فراخوان مسابقات، این رقابت در دهه آخر آذر امسال توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار می‌شود و برگزیده استانی، حداکثر تا نیمه اول دی‌ برای شرکت در مرحله نیمه‌نهایی و نهایی به سازمان انتشارات معرفی خواهد شد.

در مرحله داوری برای دفاع از هر پایان‌نامه چهار داور حضور دارند که این داوران ترجیحا از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و در موارد خاص نیز اساتید و صاحب‌نظران غیر هیئت علمی با مدرک دکتری و سوابق علمی امکان داوری خواهند داشت. در انتخاب داوران اولویت با اساتیدی است که به جنبه‌های کاربردی علوم توجه بیشتری دارند و سوابق مناسبی در ارتباط با بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری داشته باشند. همچنین رشته تحصیلی یک نفر از چهار داور انتخاب شده با موضوع پایان‌نامه مرتبط بوده و براساس قانون، استاد راهنما یا مشاور پایان‌نامه نمی‌تواند اثر مربوطه را داوری کند.

شرکت‌کنندگان صرفا سه دقیقه زمان برای ارائه پایان‌نامه خود خواهند داشت و به ازای زمان اضافی که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد، از آنان امتیاز کم می‌شود و پس از اضافه شدن بیش از 15 ثانیه به زمان ارائه، شرکت‌کننده از دور مسابقات حذف خواهد شود، لذا شرکت‌کنندگان باید توجه داشته باشند که همه مطالب فقط در اسلایدی یک صفحه‌ای باید ارائه شود.

پس از پایان دفاع سه دقیقه‌ای برای اینکه دانشجو به طور اجمالی از نحوه ارائه خود آگاه شود، سه کارت به رنگ‌های سبز، زرد و قرمز تهیه شده است که بلافاصله پس از ارائه دانشجو توسط داوران نشان داده می‌شود و ارائه خوب با کارت سبز، ارائه متوسط با کارت زرد و ارائه ضعیف با کارت قرمز اعلام می‌شود و امتیازات هر دفاع باید بر اساس فرم‌های ارزیابی تدوین شده محاسبه شود.

نفرات برگزیده پس از پایان ارائه همه نفرات و بر اساس جمع‌بندی هیئت داوران که هیئت ثابتی از داوران هستند، اعلام می‌شود و پس از آن مرحله نیمه‌نهایی مسابقات با رقابت بین 10 نفر برگزیده معرفی شده توسط واحدها و نفرات برگزیده بخش اصلی پایان‌نامه سال دانشجویی توسط سازمان انتشارات در بهمن‌ امسال در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر: 877053

وب گردی

وب گردی