تجلیل از پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 

آیین تجلیل از پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با حضور امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش ، دکتر علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جمعی از فرماندهان کنونی و سابق این نیرو همزمان با هفتم  آذر ماه ، روز نیروی دریایی ارتش و سالروز عملیات غرورآفرین مروارید در تالار خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز در این مراسم فرمانده نیروی دریایی ارتش افزایش «اقتدار دریایی» و توسعه «سواحل مکران» را دو ماموریت اصلی نداجا دانست.
امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آیین تجلیل از پیشکسوتان نداجا که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) و فرا رسیدن روز نیروی دریایی ارتش را تبریک گفت.
وی در ادامه ضمن تجلیل از پیشکسوتان و حماسه‌سازان نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس و پس از آن عنوان داشت: تکاوران نیروی دریایی ارتش از نخستین روزهای جنگ تحمیلی در شهر خرمشهر حضور یافتند و به دفاع از این شهر پرداختند.
امیر خانزادی بیان داشت: نیروی دریایی ارتش در روزهای نخست جنگ تحمیلی غافلگیر نشد و اسناد آن را نیز در اختیار داریم.
وی همچنین به موضوع مقاومت تکاوران نیروی دریایی ارتش در دفاع از شهر آبادان در نخستین روزهای جنگ نیز اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی موجب شکل‌گیری هسته مقاومت در برابر تجاوز رژیم بعثی شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در 7 آذر سال 1359، عملیات غرورآفرین مروارید توسط نیروی دریایی ارتش اجرا شد که در این عملیات ایران پیروز شد و نیروی دریایی عراق از کار افتاد. پس از آن نیز نیروی دریایی ارتش در اسکورت نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری نقش مهمی داشت.
امیر خانزادی افزود: دهه 70، دهه بازسازی نیروی دریایی ارتش بود چرا که در این دهه، زیردریایی‌ها به نیروی دریایی ملحق شدند و ناوچه‌های پیکان نیز به ناوگان نداجا الحاق یافتند.
وی با اشاره به حضور ناوگروه چهل و نهم نیروی دریایی ارتش در رزمایش امداد و نجات که در کشور بنگلادش در حال برگزاری است، بیان داشت: امروز ماموریت اصلی نیروی دریایی توسعه سواحل مکران و افزایش اقتدار دریایی است.
امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش و فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش نیز در این مراسم گفت: خوشحالم که امشب در جمع بازنشستگان و پیشکسوتان نیروی دریایی هستم و بنده خود را سربازی می‌دانم که سال‌ها در نیروی دریایی ارتش و در محضر پیشکسوتان این نیرو خدمت کردم.
همچنین در این مراسم از خانواده‌های شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر به عمل آمد.

700

کد خبر: 877155

وب گردی

وب گردی