آلودگی هوا در هر 24 ساعت جان 12 تهرانی را می‌گیرد

به گفته شهربانو امانی در هر 24 ساعت 12 نفر در کلانشهر تهران جان خود را بر اثر آلودگی هوا از دست می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، مرتضی الویری در جلسه علنی امروز شورای شهر بعد از ارائه گزارش پورسیدآقایی گفت: نظارت بر حمل‌ونقل بر عهده شهرداری نیست.پلیس‌ راهور بیش از این زیرنظر شهرداری کار می‌کرد.

وی ادامه داد: راهور از شهرداری جدا شد و حالا شهرداری قوه نظارت خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه پارک دو طرفه خیابان‌های باریک یک معضل شده است، گفت: و حالا همین خیابان‌ها تبدیل به پارکینگ شده‌اند و باید برای آنها چاره‌ای اندیشید.

عضو شورای شهر تهران به گزارشی در سال 84 در مورد حمل‌ونقل شهری اشاره کرد و گفت: در آن گزارش آمده بود که 20 درصد سفرها آموزشی است که نشان از پراکندگی محیط‌های آموزشی دارد.

الویری تأکید کرد: باید دستگاه‌های نظارت‌کننده به شهرداری برگردندند که در این زمینه باید با مجلس صحبت کرد.

همچنین محمد سالاری عضو دیگر شورای شهر گفت: ناهنجاری‌های تمام عیاری در حوزه حمل‌ونقل داریم که بخشی از این مشکل ناشی از مسائل حقوقی و قانونی، بخشی مربوط به مدیریت شهری و بخشی هم مربوط به تعاملات با سایر بخش‌هاست.

وی تأکید کرد: انتظار افکار عمومی و شورای شهر این است که شهرداری برنامه عملیاتی خود را ارائه کند و بگوید نقشه 4 سال آتی چیست و به کجا می‌رسد.

شهربانو امانی عضو دیگر شورای شهر بعد از اظهارات پورسیدآقایی گفت: هر 24 ساعت 12 نفر در تهران جان خودر ا به علت آلودگی هوا از دست می‌دهند.

وی تأکید کرد: در برنامه دوم شهرداری موظف بود بر روی 8 هزار اتوبوس فیلتر دودی نصب کند اما حالا تنها روی 50 دستگاه اتوبوس نصب شده است.

امانی تأکید کرد: در بحث خودروها و موتورهای گازوئیلی و کالبیراتوری باید ممنوعیت عبور و مرور ایجاد شود.

701

کد خبر: 877185

وب گردی

وب گردی