40 درصد آلودگی تهران ناشی از اتوبوس‌ها و خودروهای دیزلی است

به گفته عضو شورای شهر تهران 40 درصد آلودگی تهران ناشی از اتوبوس‌ها و خودروهای سنگین دیزلی است.صدر اعظم نوری گفت: آیا برای استفاده از فیلتر دوده در اتوبوس‌های شرکت واحد برنامه‌ریزی شده است؟

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، صدر اعظم نوری در جلسه علنی شهر خطاب به پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بهتر بود گزارش حوزه حمل و نقل کمی‌تر بود و به راهبردها می‌پرداخت تا اینکه مسائل به صورت کیفی مطرح شود.

وی ادامه داد: در طرح جامع حمل و نقل اصول توسعه انسان‌‌محور است و توسعه پایدار و مدنظر دارد از این رو به زیرساخت‌های طبیعت‌محور تأکید دارد، برنامه شما برای پیشبرد این هدف چیست.

نوری اظهار داشت: در مورد ارتقا و نهادینه‌سازی فرهنگ ترافیک آموزه‌ها ضعیف است و ما نتوانستیم جلب مشارکت مردمی داشته باشیم معاون حمل و نقل چه برنامه‌ای برای افزایش آموزش‌ها در نظر دارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 40 درصد آلودگی تهران ناشی از اتوبوس‌ها و خودروهای سنگین دیزلی است، گفت: آیا برای استفاده از فیلتر دوده در اتوبوس‌های شرکت‌های واحد برنامه‌ریزی شده است.

به گفته صدراعظم نوری مسیر دوچرخه در تهران 220کیلومتر است که باید به 900کیلومتر برسد همچنین تعداد خانه‌های دوچرخه باید از 145 خانه کنونی به 545 خانه برسد. آیا در این موارد در معاونت حمل و نقل برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

همچنین سیدحسن رسولی عضو دیگر شورا خطاب به پورسیداقایی گفت: به موضوع حمل و نقل بار و کالای شهری به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم شهری بپردازیم به نظر می‌رسد این حوزه بی‌صاحب است.

701

کد خبر: 877204

وب گردی

وب گردی