گسترش گفتمان مقابله با تروریسم راهبردی برای جلوگیری از نفوذ تفکر داعشی در دیگر کشورها

عضو جامعه اسلامی مهندسان گفت: اگر گفتمان مقابله با تروریسم گسترش یابد، از نفوذ تفکر داعشی در دیگر کشور‌ها جلوگیری می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز حسین شیخ الاسلام عضو جامعه اسلامی مهندسان با اشاره به فروپاشی دولت خودخوانده داعش، تاکید کرد: داعش دیگر نمی تواند جغرافیایی را در اختیار بگیرد و به عنوان یک قدرت دارای سرزمین از بین رفته است.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه داعش پادگان و پایگاه آموزشی ندارد اظهار کرد: آنها فقط می توانند مانند القاعده به صورت پراکنده اقدامات تروریستی کنند.

وی تصریح کرد: آنها مجبور هستند به جایی بروند که ظرفیت مخفی کاری را دارد و جاهایی که به داعش فرصت فعالیت را می دهد، می تواند اماکنی باشد که سلفی گری تند و وهابیت در آنجا وجود داشته باشد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه لیبی، مصر، افغانستان، عربستان و تاحدودی پاکستان چنین ظرفیتی را دارند، اظهار کرد: وقتی یک چریک می خواهد فعالیت کند باید به منطقه ای برود که او را بپذیرند و امنیت خودش به مشکل تبدیل نشود در این شرایط تلاش خواهد کرد عملیات تروریستی را با همان مقدار کم اجرایی کند تا بگوید زنده است.

عضو جامعه اسلامی مهندسان در پایان خاطر نشان کرد: اگر ما بتوانیم گفتمان مقابله با تروریسم و حکومت سازی و حکومت داری را گسترش دهیم ، ظرفیت مقابله با چنین عملیات هایی به وجود می آید و داعش حتی به صورت پراکنده هم قادر به ابراز وجود در دیگر کشورها نخواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

303

کد خبر: 877293

وب گردی

وب گردی