پیام تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت پیشکسوت صنعت چاپ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت سید علی مدنی پیشکسوت صنعت چاپ و مدیر لیتوگرافی تهران گراور را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام تسلیت سیدعباس صالحی آمده است: درگذشت انسان وارسته مرحوم مغفور حاج سیدعلی مدنی موجب تاسف و تاثر شد. بی‌شک خدمات موثر آن مرحوم در صنعت چاپ و لیتوگرافی و اخلاق نیکو و توام با تعهد و تدین وی، نام و یادش را میان فعالان این صنعت ماندگار خواهد کرد.

ضمن تسلیت فقدان آن فقید سعید به خانواده محترم ایشان و فعالان صنعت چاپ، از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم در جوار روح طیبه فرزند شهیدش، مشمول رحمت، مغفرت و رضوان الهی قرار گیرد.

براساس این گزارش، سیدعلی مدنی پیشکسوت صنعت چاپ و مدیر لیتوگرافی (تهران گراور) سوم آذرماه امسال پس از تحمل ‌سال‌ها رنج و درد بیماری سرطان، دار فانی را وداع گفت.

مدنی از پیشکسوتان صنعت چاپ کشور و حوزه لیتوگرافی بود که بیش از ۲۸ سال و در فاصله زمانی سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۸ ریاست اتحادیه لیتوگرافان تهران را بر عهده داشت. زنده‌یاد مدنی از جمله فعالان صنعت چاپ کشور بود که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گراور عکس امام خمینی (ره) را ساخت.

سید علی مدنی متولد سال ۱۳۱۰ از سن هشت سالگی کار خود را در چاپخانه روزنامه کیهان آغاز کرد و سپس با حضور در لیتوگرافی‌ها و چاپخانه‌های دیگر، بیش از ۸۰ سال به این صنعت خدمت کرد.

502

کد خبر: 877299

وب گردی

وب گردی