کمبود تخت بیمارستانی در بخش‌های فوق تخصصی اصفهان

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از کمبود تخت بیمارستانی در بخش‌های فوق تخصصی اصفهان خبر داد و گفت: در ۴ سال گذشته ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه استان اضافه شده و در چند سال آینده تعداد تخت‌های بیمارستانی در اصفهان به حد استاندارد می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره کمبود تخت بیمارستانی در اصفهان اظهار داشت: در سطح استان و شهرستان‌ها به طور کلی با کمبود تخت بیمارستانی مواجه نیستیم، تنها در بخش‌های فوق تخصصی در شهر اصفهان با کمبود مواجه هستیم.

وی افزود: در برخی از شهرستان‌های استان مازاد تخت بیمارستانی داریم و اگر بخواهیم براساس استانداردها تعداد تخت بیمارستانی سنجیده شود، در برخی از شهرها مانند نجف‌آباد کمبود وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اکنون درخواست برای تخت بیمارستانی به دلیل مجوز‌هایی که برای بیمارستان‌ها و بخش‌های فوق تخصصی داده شده، رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه بخشی از تخت‌های بیمارستانی فوق تخصصی توسط بخش خصوصی تامین می‌شود، گفت: بخش خصوصی باید در حوزه سلامت وارد میدان شود، در طول 4 سال گذشته 1400 تخت بیمارستانی به مجموعه استان اضافه شده است و با توجه به مجوزهایی که به بخش خصوصی داده شده در چند سال آینده تعداد تخت‌های بیمارستانی در اصفهان به حد مناسب می‌رسد.

یوسفی بیان کرد: اکنون هیچ بیماری در استان اصفهان به دلیل کمبود و یا نبود تخت بیمارستانی دچار مشکل نشده است و توسعه‌های انجام شده در زمینه تخت‌های بیمارستانی رو به افزایش بوده و اصفهان آمادگی خدمت‌رسانی به دیگر استان‌ها را دارد.

902

کد خبر: 877316

وب گردی

وب گردی