«لولی‌وش مغموم» به بازار کتاب آمد

کتاب «لولی‌وش مغموم» شرحی بر زندگی، افکار و آثار مهدی اخوان ثالث، به کوشش حافظ موسوی توسط انتشارات نگاه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مهدی اخوان ثالث (م. امید) یکی از بزرگ‌ترین شاعران زبان فارسی است. او در ادامه راهی که با نیما آغاز شد، شعر نیمایی را به اوجی شکوهمند رساند.

اخوان شاعر «زمستان» است. این کتاب شرحی بر زندگی، افکار و آثار مهدی اخوان ثالث است. مؤلف در این کتاب کوشیده با استناد به اشعار، مقالات و گفتگوهای اخوان و با مراجعه به مطالبی که دیگران درباره او گفته‌اند یا نوشته‌اند، تصویری روشن و جامع از این شاعر بزرگ معاصر ارائه کند.

در این کتاب افزون بر شرح زندگی و مرور انتقادی باورهای فلسفی و اجتماعی اخوان، شعر او در بستر تحولات اجتماعی ایران ازدهه سی تا دهه شصت خورشیدی بررسی شده است.

بررسی کارنامه شعری اخوان از دیدگاه زیبایی‌شناختی و نسبت آن با نظریه‌های شعری نیما یوشیج و نقش مهم اخوان در تکوین و اعتلای شعر نو فارسی، از دیگر بحث‌هایی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است. در پایان کتاب هم سال‌شمار زندگی و کارنامۀ مهدی اخوان ثالث آورده شده است.

کتاب «لولی‌وش مغموم»؛ زندگی شعر و اندیشه اخوان ثالث به کوشش حافظ موسوی در ٢٠٨صفحه با قیمت ١٦٠٠٠تومان توسط موسسه نشر نگاه راهی بازار نشر شد.

502

کد خبر: 877319

وب گردی

وب گردی