فریب جدید مالکان بناهای تاریخی در پوشش انجمن های میراث فرهنگی

یک مسئول سازمان میراث فرهنگی نسبت به فریب مالکان بناهای تاریخی در پوشش انجمنهای میراث فرهنگی هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اظهار داشت: انجمن‌های مردمی در حوزه میراث فرهنگی که به دنبال فعالیت مدنی و شفاف در چارچوب قانون هستند باید مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور و تایید سازمان میراث فرهنگی دریافت کنند.

خسروآبادی عنوان کرد: وزارت کشور متولی صدور پروانه فعالیت انجمن‌های مردم نهاد است و افرادی که در پوشش انجمن غیرقانونی در حال فعالیت هستند بعضاً به دنبال سودجویی از مالکان خانه‌های تاریخی هستند، چندین عنوان شکایت از انجمن‌های غیر قانونی در حوزه میراث فرهنگی اعلام شده که این افراد نسخه‌های فراقانونی را به مالکان بناهای تاریخی تجویز کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی بیان داشت: لیست افراد شناسایی شده که بعضی از آنها با نام مستعار در حال فعالیت هستند به اداره کل اجتماعی استانداری تهران اعلام شده تا پس از اجماع از طریق قانونی و حقوقی با این افراد و سایت ها برخورد شود.

وی ادامه داد: این انجمن‌های غیرقانونی معمولا توسط یک یا دو نفر اداره می‌شود در صورتی‌که ملاک انجمن‌ها یک فعالیت اجتماعی است که باید توسط یک هیات موسس 9 نفره تأسیس و اهداف فعالیت آنها در اساس نامه به طور واضح به وزارت کشور اعلام شود.

خسروابادی از مالکان بناهای تاریخی خواست از اعتماد به افرادی که در پوشش انجمن‌های میراثی مراجعه می‌کنند خوداری کنند و از در اختیار قرار دادن مدارک و اسناد بنا برای آنکه راهکاری برای خروج از ثبت و تخریب بنا دریافت کنند به جد امتناع کنند.

700

کد خبر: 877345

وب گردی

وب گردی