بسیج یک سرمایه عظیم ملی است

معاون نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش گفت: امروز بسیج به عنوان یک سرمایه عظیم ملی و با یک کارنامه بسیار درخشان در حال خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم بزرگداشت هفته بسیج، به همت پایگاه بسیج امام علی(ع) کوی سازمانی شهید رنجبر نزاجا با حضور معاون نیروی انسانی نزاجا برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم سامانی معاون نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش در این مراسم ضمن گرامی داشت هفته بسیج گفت: نخبگان سیاسی و صاحبنظران نظامی، جمعیت و نیروی انسانی را به عنوان یکی از مولفه های قدرت هر کشور در نظر می گیرند، پویا بودن، جوان بودن و قدرت علمی و فناوری ملت ها از عوامل قدرت آن ها محسوب می شود.

امیر سرتیپ دوم سامانی افزود: یکی از اشتباهات در برآوردهای راهبردی استکبار جهانی و صدام، عدم توجه به جمعیت و نوع نگرش و تفکر مردم ایران بود.

وی گفت: از انقلاب شکوهمند اسلامی در 5 آذر 58 13زمانی که هنوز از جنگ تحمیلی خبری نبود، امام (ره) فرمان تشکیل نیروی بسیج مستضعفان را دادند و حکیمانه، آگاهانه و به هنگام تشخیص دادند با توجه به روحیه انقلابی، جهادی و استکبارستیزی که در بین مردم وجود دارد، می توان یک نیروی مردمی به نام بسیج را شکل داد.

معاون نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش گفت: زمانی نیروهای مردمی به معنای واقعی شکل می گیرند که مردم ظرفیت لازم را در خود ایجاد کنند و رهبران هم توانایی استفاده و هدایت این نیروی عظیم را در جهت منافع مردم و کشور داشته باشند.

سرتیپ دوم سامانی بیان داشت: در اوایل انقلاب از بسیج در عرصه های مختلف مانند عمران و سازندگی، کشاورزی فرهنگی استفاده می شد. بعد از آغاز جنگ تحمیلی تفکر و روحیه بسیجی در دفاع از کشور نقش مهمی ایفا کرد و با تقدیم حدود 85 هزار شهید گلگون کفن در دفاع از کشور، همراه با سایر نیروهای مسلح برگ زرینی بر افتخارات میهن اسلامی افزود.

معاون نیروی انسانی نزاجا گفت: بعد از جنگ تحمیلی هم نقش بسیج نه تنها کم نشد بلکه در عرصه های مختلف از جمله سازندگی، فرهنگی، جنگ نرم و جنگ سخت بسیار کارگشا و مهم است و امروز بسیج به عنوان یک سرمایه عظیم ملی و با یک کارنامه بسیار درخشان در حال خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امیر سرتیپ دوم سامانی تصریح کرد: اگر هر کس به ولایت فقیه، اصول نظام جمهوری اسلامی، و آرمان های امام راحل معقتد باشد یک بسیجی است که الحمدالله تفکر بسیجی در آحاد ملت نمایان است.

وی گفت: بسیج امروز در ایجاد قدرت بازدارندگی کشور هم نقش مهمی دارد و یکی از عوام عدم استفاده دشمنان از گزینه نظامی، وجود بسیج و تفکر بسیجی است که همراه با سایر نیروهای مسلح قدرتمند هر متجاوزی را پشیمان خواهند کرد.

گفتنی است: در این مراسم از مسئولان و کارکنان پایگاه مقاومت امام علی(ع) تقدیر به عمل آمد.

704

کد خبر: 877362

وب گردی

وب گردی