فلسطین از نهر تا بحر متعلق به فلسطینی‌هاست

جنبش‌های حماس و جهاداسلامی در واکنش به اظهارات اخیر وزیررژیم صهیونیستی درباره تشکیل کشور فلسطینی در صحرای سینا تاکید کردند: فلسطین قطعا سرزمین ماست که دولتمان بر خاک مبارک آن از بحر تا نهر برپا خواهد شد و ملت فلسطین نیز هیچ مکان دیگری را به جای وطن و سرزمینی که دشمن اشغالگر صهیونیست به اذن الهی از آنجا اخراج خواهند شد، نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی در فلسطین اظهارات «گیلا گمئیل» وزیر اسرائیلی را رد کرد و آن را اظهاراتی ستیزه جویانه در قبال مردم مصر و فلسطین خواند.

جنبش جهاد اسلامی طی یک بیانیه مطبوعاتی که نسخه ای از آن به دست فلسطین الیوم رسیده ، گفت: این اظهارات اظهاراتی ستیزه جویانه در قبال مردم فلسطین و مصر است و ما آن را محکوم و مطلقا رد می کنیم.

این جنبش با تاکید بر این که سرزمین سیناء به کشور برادر ما مصر تعلق دارد و دوستان مصری ما با خون خود از آن دفاع می کنند، خاطرنشان کرد: فلسطین نیز قطعا سرزمین ماست که دولتمان بر خاک مبارک آن از بحر تا نهر برپا خواهد شد و ملت فلسطین نیز هیچ مکان دیگری را به جای وطن و سرزمینی که دشمن اشغالگر صهیونیست به اذن الهی از آنجا اخراج خواهند شد نخواهد پذیرفت.

جنبش جهاد از مردم مصر و دیگر کشورهای عربی خواست در مقابل صهیونیست های متجاوز بایستند و مراقب نقشه و توطئه های خطرناک آنها برای جداسازی و تقسیم جهان عربی و اسلامی باشند.

همچنین «سامی ابوزهری» سخنگوی حماس ضمن محکومیت مواضع وزیر صهیونیست، تاکید کرد: برای فلسطینی ها هیچ جایی جز سرزمین فلسطین وجود ندارد.

وی همچنین بر لزوم حفظ تمامیت ارضی مصر تاکید کرد و اظهارات وزیر صهیونیست را مداخله جویانه دانست.

گیلا گمئیل وزیر اسرائیلی اخیرا اعلام کرده بود که بهترین مکان جهت تشکیل کشور فلسطینی، منطقه سینا در مصر است.

کد خبر: 877465

وب گردی

وب گردی