تیم برنامه‌نویسی آموزشکده فنی و حرفه‌ای رازی اردبیل به نوزدهمین دوره مسابقات برنامه‌نویسی غرب آسیا راه یافت

تیم برنامه‌نویسی آموزشکده فنی و حرفه‌ای رازی اردبیل به نوزدهمین دوره مسابقات برنامه‌نویسی منطقه‌ای غرب آسیا و انتخابی جهانی ACM-ICPC راه یافت.

به گزارش ایسکانیوز، سرپرست آموزشکده فنی و حرفه‌ای رازی اردبیل با اعلام این خبر افزود: مسابقه برنامه‌نویسی دانشجویی ACM-ICPC که به المپیک برنامه نویسان معروف است معتبرترین مسابقه برنامه‌نویسی در سطح جهان است که همه ساله در مناطق مختلف دنیا برگزار می‌شود و تیم‌های برتر هر منطقه به مسابقه جهانی اعزام می‌شوند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر شهرام جمالی افزود: تیم سه نفره دانشگاه رازی با نام BalootSoft متشکل از آقایان پویا دوستدار، سعید پیراک و مهدی فرشید، در روز پنجشنبه دوم آذر ماه به رقابت با 360 تیم از دانشگاه‌های ایران و تیم‌هایی از کشورهای بنگلادش، هند، پاکستان و دانمارک پرداختند. همزمان با سراسر کشور، رقابت اینترنتی برای کسب سهمیه، تحت نظارت دانشگاه محقق اردبیلی در محل سایت کامپیوتر دانشکده علوم این دانشگاه با حضور 19 تیم از دانشگاه محقق و یک تیم از آموزشکده رازی برگزار شد. شرط کسب سهمیه این رقابت‌ها، حل حداقل یک سؤال بود که تیم Balootsoft در مدت زمان 207 دقیقه، به یکی از 12 سؤال مسابقه پاسخ داده و سهمیه شرکت در نوزدهمین دوره مسابقات برنامه‌نویسی منطقه‌ای غرب آسیا ACM-ICPC را که 23 و 24 آذر ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود کسب کردند.
وی افزود: در رده‌بندی کلی، تیم آمزشکده رازی از برخی تیم‌های دانشگاه‌های معتبر ایران نظیر دانشگاه شریف، امیرکبیر، تهران و شهید بهشتی رتبه بهتری را کسب کردند. از بین 84 تیم راه‌یافته به مرحله نهایی، تیم آموزشکده سمیه نجف‌آباد و تیم آموزشکده رازی اردبیل تنها تیم‌هایی در کشور هستند که از دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای توانسته‌اند سهمیه این مسابقات را کسب نمایند.
دکتر جمالی در ادامه به نتایج کسب شده توسط تیم آموزشکده رازی در مسابقات برنامه‌نویسی استانی نیز اشاره کرده و گفت: هفته گذشته نیز تیم Balootsoft به نمایندگی از آموزشکده فنی حرفه‌ای رازی در چهارمین دوره مسابقه برنامه‌نویسی استانی دانشگاه محقق MCPC4 شرکت کرده بودند که توانستند با حل 5 سؤال از مجموع 11 سؤال، رتبه سیزدهم استان را در بین سی تیم این رقابت کسب کنند.
ایشان ادامه داد: حوزه فناوری اطلاعات، در حال حاضر یکی از بسترهای مناسب برای کسب و کار، ایجاد اشتغال و توسعه در جهان است و در راستای نامگذاری سال 1396 توسط مقام معظم رهبری به عنوان «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، این آموزشکده برنامه‌های ویژه‌ای را برای ارتقای توانمندی‌های دانشجویان این آموزشکده در حوزه کامپیوتر دارد تا از این طریق بتواند به ایجاد اشتغال و توسعه استان کمک نماید.

کد خبر: 877483

وب گردی

وب گردی