خلع سلاح مقاومت را نمی پذیریم

یکی از رهبران حماس با بیان این که ما خلع سلاح مقاومت را نمی پذیریم، گفت:کشورهای منطقه از جمله عربستان از به کارگیری منابع و ظرفیت های خود برای ایجاد پروژه ای ملی و اسلامی ناکام مانده اند.

به گزارش ایسکانیوز «محمود زهار» یکی از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس گفتگو با خبرگزاری "نبأ پرس" در پاسخ به سوالی درباره روند آشتی ملی دوجنبش فتح وحماس گفت: فعلا اعتمادی به جنبش فتح در رابطه با اجرای توافقات صورت گرفته نداریم، چرا که باوجود اینکه ما براساس توافق نامه ای، حکومت را به آن محول کردیم، خود نیز در محاصره غزه سهیم بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین از اصطلاح "تحویل کامل نوار غزه به دولت" برای شانه خالی کردن از مسئولیت ها و تعهدات خود استفاده می کند.

الزهار درپاسخ به سوالی درباره تهدیدها علیه لبنان مبنی بر آغاز جنگ علیه کشور گفت: هر جنگی علیه لبنان ، سراسر منطقه را درگیر خواهد کرد.

محمود الزهار همچنین در پاسخ به سوالی درباره تلاش های کشورهای منطقه از جمله عربستان در خصوص ایجاد راه حل برای مسائل اسلامی گفت: کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی از به کارگیری منابع و ظرفیت های خود برای ایجاد پروژه ای ملی و اسلامی ناکام مانده اند. این کشورها پس از اتفاقاتی که منطقه در سال های اخیر شاهد آن بود، تلاش کردند که ایران را یک دشمن مشترک معرفی کنند، و علیه آن ائتلاف سازی کنند، به همین دلیل می توان گفت که جهان عرب واسلام اکنون در بدترین شرایط خود قرار دارد.

وی افزود که جنبش حماس به ضرورت محقق شدن وحدت اسلامی به منظور محقق شدن منافع کشورهای اسلامی پایبند است.

الزهار همچنین تاکید کرد که حماس به گزینه مقاومت پایبند است هرگز شرط خلع سلاح مقاومت را نمی پذیرد.

کد خبر: 877498

وب گردی

وب گردی