فرار استاندار سابق کرکوک به آمریکا

سخنگوی نیروهای الحشد الشعبی در محور شمال عراق، از فرار استاندار سابق کرکوک به آمریکا خبر داد. به گفته وی ماهانه ۱۰ میلیون دلار از عواید فروش نفت عراق به حساب کریم واریز می شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «اسکای پرس»، «علی الحسینی» سخنگوی محور شمال نیروهای الحشد الشعبی اعلام کرد که «نجم الدین کریم» استاندار سابق کرکوک به آمریکا متواری شده است.

وی تأکید کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده نجم الدین کریم با استفاده از گذرنامه آمریکایی خود از فرودگاه اربیل راهی آمریکا شده است. الحسینی تأکید کرد که احزاب کُرد در اقلیم کردستان عراق اطلاع داشتند که وی ماهانه ۱۰ میلیون دلار از «مسعود بارزانی» رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق دریافت می کرده است.

به گفته این مسئول در نیروهای بسیج مردمی عراق این مبلغ از عواید فروش نفت اقلیم کردستان به نجم الدین کریم پرداخت می شده اما احزاب کُرد هیچ صحبتی درباره این مسأله نکرده اند.

الحسینی از مسئولان در اقلیم کردستان عراق خواسته تا علیه بارزانی و نجم الدین کریم در این خصوص اقدام قضایی صورت بگیرد تا بتوان آنها را به خاطر «دزدی هایشان» مجازات کرد.

استاندار پیشین کرکوک که بر خلاف قانون اساسی عراق اقدام به برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان در کرکوک کرده بود، یکی از عوامل فتنه سازی علیه نیروهای ارتش عراق در شهر کرکوک به شمار می رفت.

او پیش از تصمیم دولت عراق برای باز نشر نیروهای ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه از اهالی کرکوک خواسته بود سلاح به دست بگیرند و در مقابل نیروهای ارتش عراق ایستادگی کنند. بعد از ورود نیروهای عراقی به شهر کرکوک، کریم به اربیل فرار کرده بود.

کد خبر: 877525

وب گردی

وب گردی