پایان تلخ برای نماینده خودخوانده OPEL‌ در ایران/ مجوز فعالیت «ساپراموتور» باطل شد + سند

تابستان امسال (1396 شمسی) بود که خبری مبنی بر آغاز به کار نماینده رسمی OPEL‌ در ایران روی خروجی سایت‌های خبری قرار گرفت. این در حالی بود که آلمان‌ها بارها به‌صراحت اعلام کرده بودند که به‌دلیل سیاست‌های جنرال‌موتورز (مالک آمریکایی) در بحث تحریم‌ها قادر به تاسیس نمایندگی در ایران نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ شرکت ایرانی «ساپرا موتور» که خود را نماینده رسمی اوپل در ایران می‌خواند، موضع‌گیری متفاوتی داشت. مدیران این شرکت با ایجاد ارتباطات مالی با برخی از رسانه‌ها، اقدام به انتشار اخبار مربوط به برند خود می‌کردند.

اقدامات این مجموعه در روزهایی انجام می‌شد که ثبت سفارش بسته بود و دولت در تدارک ابلاغ دستورالعمل‌های محدودیتی برای واردکننده‌ها بود. ساپرا موتور بی‌اعتنا به قوانین و به پشتوانه چند وبسایت، همه‌چیز را تمام‌شده می‌دید. حتی کار تا جایی پیش رفت که به‌صورت چراغ خاموش اقدام به پیش‌فروش خودرو به برخی از افراد و حتی یک بازیگر معروف کردند.

از اواخر مردادماه بود که ایسکانیوز وارد ماجرا شد. این خبرگزاری طی چند جلسه حضوری با مدیران ساپراموتور تخلفات آن‌ها را گوشزد کردند ولی در نهایت در راستای رسالت خبری خود اسناد مربوطه را منتشر کرد.

ساپرا موتور برخلاف دستور صریح سازمان حمایت، اقدام به پیش‌فروش چند دستگاه خودرو کرده بود و در این راستا مبالغی را نیز دریافت کرده بود. مدیران این شرکت نوپا و آماتور، اسناد و مدارک بی‌ربط و غلطی را نیز منتشر کردند که البته هیچ‌کدام نتوانستند راه نجاتی برایشان باشند.

پیگیری‌های ایسکانیوز سرانجام با موفقیت روبه‌رو شد و از بروز تخلفات بیشتر این شرکت و تضییع حقوق مردم جلوگیری به عمل آمد. ساپرا موتور در این فاصله با سیاست سکوت و سر در لاک بردن، منکر همه‌چیز شدند. البته بد نیست بدانید که برخی از مدیران این شرکت با حضور در این خبرگزاری قصد تطمیع دبیران را داشتند که هرگز این اتفاق میسر نشد. دست آخر شاهد آن هستیم که جواز بحث‌برانگیز فعالیت این شرکت باطل شده است. ​



401

کد خبر: 877552

وب گردی

وب گردی